נהג אוטובוס של חברת "נתיב אקספרס" הותקף אמש (חמישי) בתחנה המרכזית בנהריה על ידי שני נערים, לאחר שביקש מהם לעטות מסכה. השניים, תושבי מעלות בני 15 ו-16, הכו את הנהג באגרופים וברחו. המשטרה עצרה את בן 15 לחקירה, בית משפט השלום בחיפה שחרר אותו בתנאים מגבילים. הנהג, תושב הגליל בן 54, פונה לבית החולים לגליל בנהריה במצב קל-בינוני. גם בקריית ביאליק הותקף אמש נהג אוטובוס, ראמי נסאר תושב עראבה.
3 צפייה בגלריה
האוטובוס שהותקף
האוטובוס שהותקף
ההרס באוטובוס בקריית ביאליק
3 צפייה בגלריה
ראמי נאסר, נהג האוטובוס שהותקף בקריית ביאליק
ראמי נאסר, נהג האוטובוס שהותקף בקריית ביאליק
ראמי נסאר, שהותקף בקריית ביאליק
המקרים הללו מצטרפים לעלייה התלולה בתקיפות הנהגים בזמן האחרון. על פי נתוני ארגון הנהגים מבית ההסתדרות הלאומית אשר עוקב אחר הנושא ומפרסם דו"ח שנתי מקיף, ב-2020 חוו הנהגים 3,644 מקרי אלימות פיזית. בפועל המספר גבוה בהרבה, שכן רק 47% מהמקרים דווחו. בנוסף לכך, 40% מהנהגים דיווחו שחוו אלימות פיזית בעבודתם במהלך שנת 2020 (19% מהם דיווחו על שלושה מקרים ויותר).
בארגון נהגי האוטובוסים אומרים כי "רק הכרה בנהגי האוטובוסים כעובדי ציבור תוכל לשמור על חייהם ועל חיי הנוסעים ותגרום לכך שתוקפי נהגים ישבו מאחורי סורג ובריח. על רשויות החוק לפעול בהתאם. חייבים לעצור לאלתר את כדור השלג הזה בו תוקפים נהגים השכם הוערב. יש לעצור את טרור האוטובוסים נגד הנהגים. היום שבו נהג יירצח על הכביש קרוב מתמיד".
השתתף בהכנת הכתבה: חסן שעלאן