פוענחה פרשת סחיטת נשים באיומים: בתום חקירה אינטנסיבית שהתנהלה על ידי חוקרי מחלק פשעים במחוז צפון הצליחה המשטרה לעצור את עמאר בן סעיד חוראני, פלסטיני מטול כרם ששהה בישראל בניגוד לחוק, והתחזה לקורא בקפה כדי להונות נשים מאזור הצפון.
בשנה האחרונה, כך עולה מהחקירה, נהג חוראני ליצור קשר עם נשים שונות דרך כמה חשבונות פייסבוק, והציע את עזרתו בניבוי העתיד. עם הנשים שהצליח ליצור היכרות ראשונית ביקש חוראני להפעיל מצלמת וידאו ולחשוף את גופן - וניצל זאת כדי לסחוט מהן מאות אלפי שקלים תוך כדי שהוא מאיים להפיץ את תמונותיהן האינטימיות ברבים. לאחת מהן, שביקשה זמן מה כדי לארגן את הכסף, כתב: "אל תהיי מופתעת אם תראי מחר כמה תמונות בטלפונים של מקורבייך".
2 צפייה בגלריה
עמאר בן סעיד חוראני
עמאר בן סעיד חוראני
עמאר בן סעיד חוראני
(צילום: משטרת מחוז צפון)
מעצרו של חוראני בחודש שעבר התאפשר בזכות תלונה של אישה אחת - שבעזרתה הגיעו לשאר הקורבנות שבחרו שלא לדווח על מעשיו. "אל תחנת המשטרה הגיעה אישה שסיפרה שמישהו סוחט אותה", סיפרה היום (רביעי) רס"ר מיאדה כבת, חוקרת פשעית ועבירות מין במחוז הצפון. "האישה סיפרה שהייתה בקשר עם גבר ששלחה לו תמונות וסרטונים. לטענתה, היא קיבלה הודעות ממספר ואדם שלא הכירה, ולדבריו בעל הטלפון שכח את המכשיר אצלו והוא מצא בו תמונות וסרטונים אינטמיים שלה. אותו אדם דרש ממנה 100 אלף שקל כדי שיחזיר לרשותה את הטלפון".
בין השאר, סיפרה האישה כי הסוחט הזדהה כבעל בר בחיפה, ולדבריו מצא את הטלפון בבית העסק, ובו "חומרים לא טובים ששייכים לך". עוד טען כי בעלי הטלפון התקין יישומון שמתעד כל פעולה שהיא מבצעת בטלפון שלה. החוקרת ציינה כי המתלוננת שסיפרה על התקרית הייתה לחוצה מאוד - והודתה שהיא לא חושדת באיש. "היא סיפרה כי האדם שהיה איתה בקשר שמע ממנה על כך ואמר שגם הוא נסחט על-ידי אותו אדם, וכי ברצונו לעזור לה ואף לגייס את הכסף".
בחקירה התגלה כי המתלוננת נפלה קורבן לאיומים כשביקשה להפסיק את הקשר עם חוראני. "הבנו כי אותו האדם שהיה בקשר עם האישה, הוא למעשה הסוחט, והוא מתחזה לאותו אדם אחר בטלפון הנייד הנוסף", הוסיפה החוקרת מיאדה. "בתדרוך שלנו, נקבעה פגישה ביניהם, ולפיה החשוד יגיע לצפון הארץ כדי לקבל מהאישה את הכסף על-מנת להעביר לסוחט. ברגע שהוא ירד מהאוטובוס - עצרנו אותו והבאנו אותו לחקירה. הטלפון נתפס עליו. החשוד נחקר, הודה שהוא הסוחט אבל טען שהכול היה בצחוק, וכי עשה את המעשה רק כי רצה לפגוש את האישה ולא באמת התכוון לקחת ממנה כסף".
2 צפייה בגלריה
מיאדה כבת
מיאדה כבת
החוקרת מיאדה כבת
חוקרי המשטרה בדקו את הטלפון הנייד של חוראני, והבינו כי הוא סוחט אישה נוספת. "יצרנו עם האישה קשר ואכן גילינו שהוא סחט אותה, וגם היא הגישה תלונה", סיפרה כבת. לפי החשד חוראני סחט אותה בזמן שהבטיח לעזור לה. במשטרה חושדים כי האישה נתנה בו את אמונה, ובזמן שהשניים שוחחו בשיחות וידאו, חוראני ניצל הזדמנות כדי לצלם האישה כשהיא בבגדיה התחתונים ללא ידיעתה, ובהמשך ניסה לסחוט ממנה 100 אלף שקל.
"ידוע לנו שיש נשים נוספות שאותו אדם הציג עצמו בפניהן כ'פותח בקפה'", אמרה כבת. "הוא דיבר איתן, אבל בגלל שהן נשואות, החלטנו שלא להגיע אליהן כדי שלא לסכן את חייהן. אנחנו קוראים לנשים שנפלו או נופלות קורבן לסחיטה, לא לשמור את זה בבטן ולסבול. לפנות למשטרה בדרכן, והן תקבלנה את כל הסיוע, ההגנה והדיסקרטיות".
בתום חקירת המשטרה, התיק הועבר החקירה לפרקליטות מחוז חיפה שגיבשה כתב אישום חמור בגין סחיטה באיומים, פגיעה בפרטיות ושהייה בלתי חוקית. בימים הקרובים ידון בית המשפט המחוזי בחיפה בבקשה להורות על הארכת מעצרו של חוראני עד תום הההליכים המשפטיים נגדו.