בית המשפט הצבאי שומרון גזר היום (א') מאסר עולם ו-32 שנות מאסר נוספות על בלאל אבו זיד, בגין חלקו ברציחתה של לוחמת מג"ב רש"ט הדר כהן בפיגוע בשער שכם בירושלים ב-2016 ופציעתה של לוחמת מג"ב נוספת. אבו זיד הורשע בגרימת מוות בכוונה – עבירה המקבילה לרצח באיו"ש, בניסיון לגרימת מוות בכוונה ובעבירות נוספות.
1 צפייה בגלריה
הדר כהן. הצילה את חברתה לפני שנרצחה
הדר כהן. הצילה את חברתה לפני שנרצחה
הדר כהן. הצילה את חברתה לפני שנרצחה
בית המשפט הצבאי קבע כי אבו זיד לא יצא בעצמו לזירת הפיגוע כדי שיוכל, כדבריו, "להישאר בחיים ולהרוג יהודים". שותפיו הגיעו לשער שכם שבירושלים ב-3 בפברואר 2016 ושם ירו למוות בכהן ופצעו לוחמת מג"ב נוספת. בית המשפט הצבאי קיבל את עמדת התביעה הצבאית, והרשיע את המחבל ברצח, לאחר שהוכח שהיה שותף לתכנון הפיגוע, סיפק לשותפיו נשק וביום הפיגוע סייע להם להגיע לישראל.
על אבו זיד הוטל עונש מאסר עולם בגין גרימת מותה בכוונה של כהן, 25 שנות מאסר בגין ניסיון גרימת מותה של הלוחמת הנוספת ועוד שבע שנות מאסר בגין העבירות הנוספות שבהן הורשע. נקבע כי עונשי המאסר יצטברו זה לזה. בנוסף, נפסק פיצוי בסך מיליון שקלים וחצי לטובת משפחתה של כהן ורבע מיליון שקל לטובת הלוחמת הנוספת שנפצעה בפיגוע.
כהן, בת 19 במותה, התגייסה למג"ב כחודשיים לפני שנרצחה. היא הצילה את חיי חברתה שנדקרה על ידי אחד המחבלים – וירתה בו. שלושת המחבלים שביצעו את הפיגוע נורו למוות. מתחקור בזירה עלה כי המחבלים נשאו על גופם רובים, סכינים וכמה מטעני צינור ותכננו לבצע במקום פיגוע גדול בהרבה.