נכדתו של בניטו מוסוליני, ששלט באיטליה והנהיג בה משטר פשיסטי, קיבלה את מספר הקולות הגבוה ביותר בבחירות למועצת העיר רומא. זו תהיה כהונתה השנייה של רקלה מוסוליני במועצת העיר, אך ההישג שלה הפעם מרשים בהרבה: בבחירות המוניציפליות ב-2016, כשנכנסה לראשונה למועצת העיר, קיבלה מוסוליני 657 קולות בלבד. הפעם קיבלה 8,264 קולות.
רקלה בת ה-47 קרויה על שם סבתה, אשתו של בניטו מוסוליני. בניטו הוצא להורג ב-1945, ורעייתו מתה ב-1979. הנכדה רקלה היא בתו של רומנו מוסוליני - שהיה פסנתרן ג'אז והלך לעולמו ב-2006. המפלגה שלה, "האחים של איטליה", היא מפלגת ימין-קיצוני שהולכת ומתחזקת ברחבי איטליה.
2 צפייה בגלריה
רקלה מוסוליני חברת מועצת העיר רומא איטליה
רקלה מוסוליני חברת מועצת העיר רומא איטליה
רקלה מוסוליני, הנכדה של בניטו
בראיון לעיתון לה-רפובליקה אמרה מוסוליני שהצלחתה בבחירות היא בזכות העבודה הקשה שלה, ולא בזכות שם המשפחה. "למדתי לחיות עם שם המשפחה שלי מאז שאני ילדה, בבית הספר נהגו להצביע עליי", אמרה בראיון. "יש לי הרבה חברים בשמאל ואני בטוחה שאחד מהם הצביע לי".
מתנגדי "האחים של איטליה" מתייחסים למפלגה כממשיכת דרכה של התנועה הניאו-פשיסטית. מוסוליני משתדלת להימנע מלדבר על פשיזם. "בשביל לעסוק בנושא הזה נצטרך לדבר עד מחר בבוקר", אמרה ללה-רפובליקה. "אני מעדיפה לדבר על רומא". רקלה היא לא היחידה ממשפחת מוסוליני שנכנסה לפוליטיקה: אחותה החורגת, אלסנדרה מוסוליני, כיהנה כחברת פרלמנט במפלגת המרכז-ימין "העם החופשי" שבעבר הנהיג סילביו ברלוסקוני והייתה חברה גם בפרלמנט האירופי.
2 צפייה בגלריה
בניטו מוסוליני
בניטו מוסוליני
הסבא בניטו. רקלה לא רוצה לדבר על פשיזם
(צילום: gettyimages)
בשנים האחרונות מתחזקת "האחים של איטליה" בהדרגה בסקרים הארציים, ולפי סקר שנערך אתמול היא כבר המפלגה השנייה בגודלה - מעט אחרי "המפלגה הדמוקרטית". לפי ההערכות התמיכה ב"אחים של איטליה", שאותה מנהיגה ג'ורג'יה מלוני, היא על חשבון מפלגת "הליגה" של מנהיג הימין מתיאו סלביני, שהתמיכה בה הולכת ונחלשת. למרות התחזקותה, "האחים של איטליה" עדיין לא זוכה בהישגים משמעותיים בבחירות לראשות הערים הגדולות: מתוצאות הבחירות המקומיות בתחילת השבוע עולה שהערים הגדולות יישארו ככל הנראה בידי המרכז-שמאל.
ב-17 וב-18 באוקטובר ייערך הסיבוב השני בבחירות לראשות העיר רומא. לסיבוב השני העפיל מועמד "האחים של איטליה", אנריקו מיקטי, שקיבל 30% מהקולות. יריבו יהיה מועמד המרכז-שמאל רוברטו גואלטיירי, שבעבר כיהן כשר האוצר של איטליה. גואלטיירי קיבל בסיבוב הראשון פחות קולות ממיקטי - אך נחשב לפייבוריט בסיבוב השני. הוא צפוי לקבל את תמיכת הבוחרים שהצביעו לשני מועמדים בולטים שהודחו בסיבוב הראשון - קרלו קלנדה, וראש העיר היוצאת וירג'יניה ראג'י.