יו"ר תע"ל, ח"כ אחמד טיבי, מתח ביקורת חריפה על דבריה של ח"כ אורית סטרוק כי רופא יוכל שלא להעניק טיפול שנוגד את אמונתו. בריאיון הבוקר (שלישי) לאולפן ynet, ח"כ טיבי אמר כי דבריה של סטרוק "מזעזעים וחמורים. הם קוממו את כל מערכת הבריאות. הם מסוכנים כי הם ימצאו אוזן קשבת אצל תומכי המפלגה שלה".
- כחבר כנסת, כערבי, כרופא, אתה משתכנע מדבריו של נתניהו שאמר שלא יקום ולא יהיה? "יש הסכמים שחתומים כבר, שחור על גבי לבן, עם למשל ביטול סעיף הגזענות ב-7א'. נתניהו והליכוד חתמו על הסעיף הזה. כשעסקתי ברפואה, לא קרה מקרה כזה. הייתי מהצד השני שבו אישה חרדית אמרה שהיא מסרבת לקבל טיפול על ידי רופא ערבי, אבל בסוף שכנענו אותה והיה לי חשוב לטפל בה. אחרי 30 שנים, הבת שלה הגיע לכנסת והתנצלה. אני בטוח שרופא ערבי או שמאלני יסכימו לטפל גם באורית סטרוק, למרות שהיא פאשיסטית".
טיבי מתח ביקורת גם על ראש הממשלה היוצא יאיר לפיד, לאחר שסיעתו לא הוזמנה למפגש של סיעות האופוזיציה: "ההתנהגות שלו תמוהה. יכול להם שבאופוזיציה פוזלים לקולות הימין. אני חושב שזה דורש הסבר, ההתנהגות הזו מבישה". טיבי הוסיף כי "אנחנו נהיה אופוזיציה לממשלה המהתווה שיש בה גזענים ופאשיסטים בכמויות מסחריות שמדאיגות אפילו גורמים בינלאומיים, אבל יחד עם זאת אני מדגיש - ההתנהלות של הממשלה הקודמת הייתה גם התנהלות של כיבוש אכזרי".
ח"כ ולדימיר בליאק (יש עתיד), התייחס לעניין האחדות בין סיעות האופוזיציה בריאיון לשרון כידון וישי נשרב ב-ynet radio. ח"כ בליאק אמר כי "המאבק הזה יהיה ארוך. יהיו סדקים גם בקואליציה המתהווה, ואנחנו כמובן ננצל את זה. יש לנו פה ממשלה מאוד מסוכנת ואנחנו מייצגים ציבור גדול שמרגיש מותקף. אנחנו כאן כדי לייצג אותו".
עוד אמר ח"כ בליאק על הפערים בין חדש-תע"ל ליתר סיעות האופוזיציה כי "הרשימה המשותפת או מה שנשאר ממנה הצביעה יחד איתנו, אך זה נכון שהם לא תמיד משתפים פעולה. אנחנו בכנסת במצב לא פשוט, ולכן אנחנו מחפשים כל מיני כלים כדי באמת לנהל את המאבק הארוך הזה. אני מניח שבמירב הנושאים במאבק הפרלמנטרי האופוזיציוני נוכל לשתף פעולה".
1 צפייה בגלריה
 וולדימיר בליאק
 וולדימיר בליאק
"לא נקבל הטפות מוסר מנתניהו אחרי שנה וחצי של קללות וגידופים במליאה". ח"כ ולדימיר בליאק
(צילום: נויל האריס)
- מה תגובתך לנתניהו, שאמר שאתם לא מכבדים את החלטות הבוחר וקוראים למרד? "בשנה וחצי האחרונות אנשים סירבו לקרוא לנפתלי בנט ראש ממשלה וקיללו וגידפו אותנו במליאה, ולכן נתניהו לא יטיף לנו מוסר. גם חלק גדול ממצביעי הליכוד לא מזדהה עם המהלכים המסוכנים שהקואליציה המתהווה מנסה לקדם. לכן לא נקבל הטפות מנתניהו, אנחנו נעשה את כל מה שצריך כדי לקצר את ימיה של הממשלה המסוכנת הזאת".
- מה ההבדל בין חוק דרעי לחוק הנאשם שניסיתם לקדם נגד נתניהו? "חוק דרעי בא להכשיר עבריין מורשע להתמנות לשר, שזו פגיעה קשה בנורמה ערכית ומוסרית של מדינת ישראל. חוק הנאשם בא למנוע מאדם שנאשם בפלילים לכהן בראשות הממשלה. אני חושב שזה הבדל מאוד מאוד משמעותי, ואזכיר שלא התכוונו להחיל אותו רטרואקטיבית, אלא החל מהכנסת ה-25. אנחנו חושבים שאדם שנאשם בשלושה כתבי אישום חמורים לא ראוי לכהן כראש הממשלה".

ח"כ נעמה לזימי (העבודה) מתחה ביקורת על התנהלותו של ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו בריאיון לאולפן ynet. לזימי התייחסה להבהרות שנתניהו נאלץ לפרסם, ואמרה: "ממתי הוא מוציא הבהרות? זה כשלעצמו מטריד. בסוף ההבהרות האלה עומדות מול ההסכמים הקואליציוניים עם המהלכים נגד בית המשפט, הפוליטיקה במשטרה וסעיף האפליה והגזענות. זה מחריד".
ח"כ לזימי הוסיפה: "החוקים הפרסונליים נעשים בחטף ובתהליך מאוד מזורז. הרמטכ"ל כוכבי אפילו הזהיר מפני הסמכויות במשרד הביטחון שיועברו לידי סמוטריץ'. גם ההתעקשות של נתניהו על כלילתו של אבי מעוז - למה הוא לא אומר 'עד כאן'? הרי יש לו רוב בלי מעוז והמקרתיזם שלו כלפי אנשי משפט, תקשורת, חוקרות פמיניסטיות והקהילה הגאה. יש פה תמהיל שכולו סכנה לציבור, הוא מנרמל את הקיצוני ביותר במדינה". עוד קראה לזימי לשיתוף פעולה מלא בין סיעות האופוזיציה: "אני חושבת שכולנו צריכים להיום חלק מהשיחות".
עם זאת, היא הודתה שהייתה יושבת בממשלה אחת עם יו"ר ש"ס אריה דרעי - שכמו יתר חברי האופוזיציה הצביעה נגד החוק שנועד להכשירו כשר: "הייתי יושבת איתו, אני אפילו מעדיפה אותו על סמוטריץ'. אני חושבת שיש כאן חוק בעייתי, אבל הלנתי על דברים אחרים לגמרי - על הסעיפים שמאפשרים גזענות בחוק, על העברת סמכויות נרחבות למשרד הביטחון".