הקטטה האלימה בשבת במלון הרברט סמואל בירושלים: בית משפט השלום בעיר האריך היום (א') בשלושה ימים את מעצרם של חמישה מן החשודים שנעצרו באירוע, ושחרר שלושה נוספים למעצר בית בתנאים מגבילים.
בדיון אמר נציג המשטרה כי השמונה הגיעו בסוף השבוע לשבת חתן במלון ולפי החשד התעורר ויכוח בין אחד מהם לבין עובדי המלון לגבי שעות פתיחת חדר האוכל. על פי המשטרה, הדבר הוביל לכך שהחשודים היכו את עובדי המלון. שוטרים שהגיעו למקום הצליחו להשתלט באופן זמני על האירוע, אולם הוא התחדש כעבור זמן קצר.
1 צפייה בגלריה
קטטה
קטטה
מתוך תיעוד הקטטה במלון בשבת
בין החשדות המיוחסים לשמונה לא רק תקיפה באלימות, אלא גם שבירת חפצים, זריקת כיסאות לעמדת הקבלה והתבטאויות גזעניות כלפי עובדים. אחד החשודים, נטען, ניסה לדקור עובדים במלון בסכין. אחד המעורבים האחרים חשוד שניסה לשחרר את אחיו במהלך המעצר והיכה שוטר באגרוף.
החשוד המרכזי טען שהאירוע החל משום שעובדים במלון לא התייחסו כראוי אל אמו. הוא חשוד שנגח בפניו של אחד מהם והכה באגרוף עובד אחר.
עו"ד ליאורה ברקו, שייצגה שניים מהחשודים, אמרה בדיון: "אתמול ב-16:30 קיבלתי טלפון מאמו של החשוד, שאמרה לי שאיימו עליה ועל בתה שנמצאת בחודש תשיעי ושהן מפחדות כי התחיל בלגאן עם העובדים במלון. המשטרה החליטה, ואני לא יודעת מה הסיבה, לא לחקור את עובדי המלון או לעצור אותם. מישהו איים על בת 23 בהיריון והוא לא עצור? זה לא ייתכן".
השופטת עדי בר טל כתבה בהחלטתה: "בפניי בקשה להארכת מעצרם של שמונה חשודים בהתפרעות בבית מלון. אירוע שהחל בשמחה רבה הסתיים בתגרה חמורה, באירוע אלים שלא היה צריך לקרות, וזאת ללא קשר לטענות ומענות שיש למי מאורחי המלון כלפי המלון".