אות חיים ראשון: סרטון של אליזבט צורקוב, הישראלית שנחטפה בעיראק לפני יותר משבעה חודשים בזמן שביקרה שם, פורסם הערב (שני) על ידי שוביה. צורקוב דיברה במהלך הסרטון גם על המלחמה בעזה ועל החטופים, מה שמעיד על כך שהסרטון צולם לאחרונה.
1 צפייה בגלריה
אליזבט צורקוב עיתונאים חוקרת ישראלית, נחטפה לפני 7 חודשים על ידי ההתנגדות העיראקית
אליזבט צורקוב עיתונאים חוקרת ישראלית, נחטפה לפני 7 חודשים על ידי ההתנגדות העיראקית
סימן חיים מצורקוב, שנחטפה בעיראק במרץ
הכותרת
הזיגזג של עמנואל מקרון
21:35
צורקוב, שמחזיקה גם באזרחות רוסית, ביקרה בעיראק במרץ כחלק ממחקר שעשתה עבור עבודת הדוקטורט שלה באוניברסיטת פרינסטון האמריקנית. לפי הדיווחים, היא נחטפה על-ידי חמושים ממיליציית גדודי חיזבאללה הפרו-איראנית שפועלת במדינה, לאחר שישבה בבית הקפה רידא עלוואן בשכונת קראדה בבגדד. ב-ynet פורסם אף תיעוד בלעדי מהמקומות האחרונים שבהם נראתה.
הסרטון אורך יותר מארבע דקות, ובחרנו שלא להציגו מכיוון שיש בו מסרים שנועדו להפעיל טרור פסיכולוגי ויש להניח שלא נאמרו מרצונה החופשי. בין היתר צורקוב ציינה את תקופת השבי - שבעה חודשים - וקראה לבני משפחתה שאותם הזכירה בשמותיהם, לפעול לשחרורה.
אמה צורקוב, אחותה של אליזבט, אמרה בשיחה עם ynet: "אנו מאושרים לראות את ליזה שלנו בחיים. לא נגיב על תוכן דבריה, שכן ברור שאולצה לומר אותם. עם זאת, נראה שבריאותה טובה בהתחשב במצב ונראה שהסרטון צולם לפני זמן לא רב. פרסום הסרטון הוא צעד משמעותי במאמץ להשיבה הביתה, לחיק משפחתה האוהבת".

בהמשך אמרה האחות לאולפן ynet כי המחשבה על מה שאליזבט עוברת עד שהסכימה להגיד את הדברים שאילצו אותה להגיד מעוררת פלצות. "זה שהיא אומרת שהיא עובדת עבור סוכנויות ביון בישראל ובארה"ב זה מופרך לחלוטין. היא לא עובדת עבור שום סוכנות ביון, היא אקדמאית, דוקטורנטית למדעי המדינה. אני יודעת באלף אחוז שזה מופרך".
לצד זה אמרה האחות כי הסרטון מעודד ומנחם מבחינה זו שזהו אות חיים ראשון מאליזבט: "לפני זה לא הייתה שום ודאות שהיא בחיים ולא ידענו מה מצבה. בהתחשב בנסיבות היא נראית בסדר. האינטונציה שלה והדרך שבה היא מזיזה את הידיים – רואים שזו היא, ושבגדול בתוך כל הגיהינום הזה היא עדיין שמרה על מי שהיא".
שאלות רבות עדיין פתוחות בכל הנוגע לפרשת החטיפה, וגורמים בכירים בירושלים הבהירו כי ייתכן שייקחו חודשים ארוכים ואף שנים עד שצורקוב תשוחרר. דובר הממשלה העיראקית הצהיר בחודש יולי כי מתנהלת חקירה בעניין, אך "בהתחשב ברמת המקרה והמורכבות שלו", לא תימסר הצהרה רשמית בנושא לפני סיום החקירה והגעה למסקנות. מאז לא נמסרה הודעה חדשה בעניין.