2 צפייה בגלריה
מסיבת עיתונאים של מילואימניקים למען ביטחון ישראל
מסיבת עיתונאים של מילואימניקים למען ביטחון ישראל
מסיבת העיתונאים במרכז מורשת בגין
(צילום: גיל יוחנן)
עשרה קצינים וקצינות במילואים מכלל החילות בצה"ל, החברים בארגון "מילואימניקים למען ביטחון ישראל", התכנסו בצהריים (יום ראשון) במרכז מורשת בגין בירושלים ויצאו בקריאה נגד הסרבנות בצה"ל. רס"ן במיל' אבי עמור, לשעבר סמג"ד חי"ר וכיום קצין במפקדת חטיבה 261 במילואים, הזהיר כי "השיח עלול לחצות את נקודת האל-חזור", ואמר כי "זהו מדרון חלקלק מסוכן מאוד, וייתכן שלא נוכל לאחות את הקרע. אני מבקש מאחיי הקצינים במילואים לעצור את זה ולמצוא פתרונות אחרים לפני שמשתמשים בנשק יום הדין".
רס''ן במיל יאיר שטבון, מפקד בחטיבת הקומנדו במילואים, אמר כי "אין מציאות שנפקיר אחד את השני. זה נשמע כמו תסריט הזוי אבל גם השיח סביב הסרבנות הוא שיח שמחליש וצריך להוציא אותו מהלקסיקון בצה"ל. הלכידות במערך הלוחם היא קריטית ואסור לפגוע בה".
במקום התייצב גם טייס קרב במילואים, רס"ן במיל' שי קלך, משרת פעיל בחיל האוויר ומוביל פורום 'טייסים לטוב' שאמר כי הוא שוחח עם מפקדי טייסות שאמרו לו כי אין מטוס אחד פנוי - וכי המטה עובד כסדרו. "מאחוריי נמצאים עשרות טייסים שמוכנים לחזור לטיסה מבצעית פעילה, ומדי יום מצטרפים עוד רבים שמעוניינים להצטרף", אמר. "רוב הטייסים הפעילים נמצאים מאחוריי".
2 צפייה בגלריה
מסיבת עיתונאים של מילואימניקים למען ביטחון ישראל
מסיבת עיתונאים של מילואימניקים למען ביטחון ישראל
סא"ל במיל' בועז קוקיא
(צילום: גיל יוחנן)
קלך פנה לקצינים שהחליטו להפסיק להגיע למילואים ואמר: "30 שנה שירתם במילואים, ואין לי ספק שתתייצבו ביום פקודה. האם היותכם טייסים מקנה לכם זכות לקבוע איזו ממשלה תמשול כאן? האם מישהו מכם נבחר להנהיג את עם ישראל? הקול שלכם שווה יותר מקולם של אזרחים אחרים? כמה עלבון זה מייצר לאזרחים. אני קורא לכם, התעשתו על עצמכם, אתם מאיימים לא לתקוף באיראן? זו חצייה של כל הקווים האדומים. אני קורא למפקד חיל האוויר: יש לערוך תחקיר מעמיק ולהבין שאין להיכנע לסרבנות, לנרמל אותה למצב שכזה שהיא יכולה להוות כלי לכיפוף הדמוקרטיה".
סא"ל במיל' בועז קוקיא, שאיבד את בנו רון לפני חמש שנים בפיגוע בערד, אמר כי "הייתי שש שנים בסדיר וקבע ו-38 שנים אני משרת במילואים בתפקידי פיקוד - מחייל ועד מג"ד ביחידת הצנחנים. מזה 17 שנים אני מתנדב מעבר לגילי. בכל חיי מעולם לא חשבתי לסרב או להתנות את שירותי בזהות הממשלה". הוא ציין את הסכמי אוסלו וההתנתקות כצעדים שאליהם התנגד ולא מנעו ממנה לשרת במילואים, והדגיש: "הסרבנות היא תופעה פסולה - לא משנה על-ידי מי ועל מה. אין דבר כזה גם הקפאת התנדבות מילואים, זה או שאתה בפנים או שאתה לא. האימונים הם חלק מכשירות ליום פקודה. אני מפציר באלה שמסרבים להגיע - תחזרו לשירות פעיל, או שתפרשו לצמיתות".
בנוסף אליהם דיברו גם סרן במיל' עומר דהן, שמשמשת קצינת חמ"ל בחטמ"ר אפרים; רס"ן במיל' יותם פרץ, שמש מ"פ בגדס"ר צנחנים; ורס"ל מילכה מנחם, יוצאת יחידה 8200 ומשרתת במילואים בגיס הצפוני.