המשרד לשוויון חברתי ומשרד הרווחה יציגו היום (שני) את תוכנית החומש לפיתוח חברתי-כלכלי בחברה הערבית. זאת, במטרה לטפל בהזנחה בתשתיות ולצד הניסיונות שנעשים על מנת להחזיר את הביטחון ליישובים הערביים.
לשם התוכנית, שתנסה לתת מענה, בין היתר, לבני נוער במצבי סיכון, נשים במעגל האלימות ומשפחות החיות בעוני, יוקצו כ-615 מיליון שקלים בין השנים 2026-2022. התוכנית צפויה להגיע לדיון ולאישור הממשלה עוד החודש.
המשרדים סיכמו לקדם ולתגבר פרויקטים שמחזקים את הקהילה ותוכניות העוסקות בחילוץ מעוני ומיצוי זכויות. בנוסף, החליטו לתת דגש על תחומי נוער, נוער-קצה וצעירים, לצד חיזוק העבודה הקהילתית והגיל הרך.
עוד החליטו הצדדים להפעיל תוכניות להקמה ושיפור תשתיות של מוסדות רווחה ומחלקות לשירותים חברתיים ביישובים ובערים, ולהרחיב את מערך העובדים הסוציאליים. במסגרת התוכנית יוקצו 100 מיליון שקלים להתמודדות עם תופעת האלימות במשפחה, כך שלראשונה יוקם מרכז חוסן אזורי בחברה הערבית.
3 צפייה בגלריה
ההפגנה בטמרה
ההפגנה בטמרה
הפגנה בטמרה נגד האלימות בחברה הערבית
(צילום: גיל נחושתן )
3 צפייה בגלריה
ראובן ריבלין מארח את התמונה המסורתית בבית הנשיא של ממשלת ישראל ה-36
ראובן ריבלין מארח את התמונה המסורתית בבית הנשיא של ממשלת ישראל ה-36
"תוכנית חשובה והיסטורית". השרים מירב כהן ומאיר כהן
(צילום: אלכס קולומויסקי)
"החברה הערבית היא מהעניות בישראל, עם אחוזי עוני ואי-ביטחון תזונתי מהגבוהים בארץ", אמר שר הרווחה והביטחון החברתי מאיר כהן. "זוהי תוכנית חשובה והיסטורית שמאירה בזרקור גדול חלק חשוב בחברה שהוזנח".
השרה לשוויון חברתי מירב כהן הוסיפה כי "התוכנית מגדירה מחדש את סדרי העדיפויות הלאומיים, ומבקשת לקדם את השוויון החברתי עבור החברה הישראלית כולה על ידי קידום האוכלוסייה הערבית". לדבריה, "הצלחת התוכנית תוביל לחברה ישראלית שוויונית וצודקת יותר".
"זו תוכנית מקיפה וצומת דרכים בתחומים שונים בחברה הערבית", סיכם יו"ר רע"מ מנסור עבאס. "אנחנו ממשיכים לפעול למען השגת עוד תקציבים ומימוש עוד תוכניות בדרך לפתרון הבעיות".