2 צפייה בגלריה
מטוס ישראייר
מטוס ישראייר
הטיסה התעכבה ולבסוף בוטלה בשל תקלה. ארכיון
160 נוסעים תכננו לטוס לבירת איסלנד, רייקיאוויק, בטיסה של חברת ישראייר שהייתה אמורה להמריא הבוקר (שלישי) בשעה 08:30 מנתב"ג. עם זאת, המטוס - שנחכר מחברה אחרת - קורקע לאחר שגורר פגע בגלגל הקדמי של המטוס וגרם לתקר. בשל התקלה, על הנוסעים נכפה להמתין בשדה התעופה מהבוקר ועד לשעות הערב המאוחרות, בעת שהחברה ניסתה למצוא פתרון או תחלופה.
בשיחה עם ynet סיפרו הנוסעים כי ההגעה לשדה וההכנות לטיסה התנהלו כרגיל, עד להגעה למטוס. הם מעידים כי לאחר שכבר התיישבו בתוך המטוס, הטייס הודיע כי ההמראה מתעכבת בשל בעיה טכנית. הנוסעים המתינו בתוך המטוס במשך כשלוש שעות, ולאחר מכן הורדו ממנו והועברו לדיוטי פרי. הם העידו על המתנה ארוכה, יחד עם ילדים קטנים ואף קשישים שנאלצו לישון על רצפת הטרמינל.
2 צפייה בגלריה
טיסת ישראייר התעכבה בעקבות תאונת מטוס
טיסת ישראייר התעכבה בעקבות תאונת מטוס
אחד מהנוסעים המעוכבים ישן על רצפת הטרמינל
דורית אברהם ארצי מרמת גן הייתה אמורה להתחיל טיול מאורגן באיסלנד הערב, ונשמעה מאוכזבת מאוד מהמצב שנוצר. "אחרי כול כמה שעות 'עדכנו' אותנו שהתקלה תתוקן עוד מעט, אבל לא היה להם פתרון וגם לא מטוס חלופי עבורנו". דורית הוסיפה כי גם עזיבה לא באה בחשבון: "הם אמרו שאם נלך הביתה הם לא אחראים למזוודות שלנו, או לפיצוי על הטיסה".
לירון און מזכרון יעקב, שהגיע יחד עם בנו בן ה-18 לטיסה, סיפר כי כבר עכשיו הפסיד מאות דולרים בגלל העיכוב, ותיאר את מצבם כ"בני ערובה בדיוטי פרי". לירון אמר "כשביקשתי שיוציאו את המזוודות מבטן המטוס כדי שכולנו נוכל ללכת הביתה, הם ענו שזה מסובך ושעדיף שאשאר, כי אולי לא ימצאו אותן בלי דורש. אנחנו בני ערובה כבר מ-08:30 בבוקר".
מישראייר נמסר בתגובה: "הבוקר אירעה תאונה קרקעית קלה במטוס חכור, שהובא ארצה במיוחד לביצוע הטיסה. המטוס הושבת, ולאחר כמה נסיונות למצוא פתרון ולבצע את הטיסה עוד היום, הוחלט כעת לפזר את הנוסעים לבתיהם. הטיסה מתוכננת בעת זו לצאת ליעדה מחר. חשוב לציין כי ביטחון הנוסעים ובטיחות הטיסה הם נר לרגלה של חברת ישראייר".