2 צפייה בגלריה
(צילום: אפרים משה ליליין, AFP)
נשיא המדינה יצחק הרצוג ישחזר בחודש הבא את התמונה ההיסטורית של חוזה המדינה, בנימין זאב הרצל, שהצטלם שעון על המעקה במרפסת של מלון "שלושת המלכים" בבאזל במהלך כינוס הקונגרס הציוני. השחזור יהיה אחד משיאי כנס הרצל למנהיגות שמארגנת ההסתדרות הציונית העולמית, וצפוי להתקיים בסוף חודש אוגוסט השנה בבאזל שבשוויץ במלאת 125 לכינוס הקונגרס הציוני העולמי הראשון בבאזל.
2 צפייה בגלריה
חיים הרצוג משחזר את תמונתו של הרצל במרפסת בבאזל
חיים הרצוג משחזר את תמונתו של הרצל במרפסת בבאזל
חיים הרצוג משחזר את תמונתו של הרצל במרפסת בבאזל
(צילום: נתי הרניק, לע"מ)
בבית הנשיא ובהסתדרות הציונית העולמית בוחנים גם אפשרות שהנשיא הרצוג ילון בחדר ההיסטורי שבו שהה הרצל במהלך כינוסי הקונגרס הציוני העולמי בבאזל. ככל הנראה, החדר לא משמש כיום לאירוח, אך נבדקת האפשרות להשמיש אותו עבור הרצוג.
בכנס ישתתפו לצד הנשיא הרצוג, גם ראש המוסד לשעבר יוסי כהן, ראש ההסתדרות הציונית העולמית יעקב חגואל, ראש ממשלת קנטון באזל ביט יאנס, ראש קרן רודמן שירה רודרמן, הפרופ' רות קלדרון, מיכה גודמן, הפרופ' עמנואל טרכטנברג וכן אנשי עסקים וראשי ארגונים יהודיים. מטרת הכנס היא לדון ביישום חזונו החברתי-כלכלי של הרצל בנוגע לעתיד מדינת היהודים.
הנשיא הרצוג ישחזר כאמור את התמונה המפורסמת במרפסת הממוקמת בלב באזל ומשקיפה על מי נהר הריין. הרצוג אינו הראשון ממשפחתו שיעשה זאת, ומסתבר שגם אביו, הנשיא השישי חיים הרצוג, שחזר את אותה תמונה במרפסת במלון בבאזל לפני 35 שנה, בשנת 1987.