נער בן 13 המאובחן על הספקטרום האוטיסטי נשאר בביתו כבר חודש וחצי, לאחר שלטענת הוריו הותקף מינית על ידי גורם בצוות בית הספר לחינוך מיוחד בשפלה. החשוד בתקיפה, כך אומרים ההורים, ממשיך לעבוד בבית הספר על אף פניותיהם למשרד החינוך.
1 צפייה בגלריה
תקיפה מינית
תקיפה מינית
הנער סיפר להוריו כי איש הצוות תקף אותו מינית. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
מפקחת בית הספר הציעה לנער לחזור לבית הספר בליווי סייעת שתשמור עליו, אך ההורים ביקשו מסגרת חלופית עבורו - ונענו בשלילה. לדבריהם, השארת החשוד במוסד מסכנת ילדים אחרים.
הורי הנער סיפרו כי לפני כמה חודשים הבחינו בשינוי בהתנהגותו של בנם. הוא החל להתכנס בתוך עצמו, המעיט לדבר ושמחת החיים שלו נעלמה. כשחזר מבית הספר הוא אף היה בועט ודופק בחוזקה על שמשת הרכב. במכתב ששלחו לגורמי הפיקוח במשרד החינוך, תיארו ההורים כי בנם התנהג "כמו חיה בכלוב".
הם הוסיפו כי לא הבינו בהתחלה מה קרה לו. "מדי יום הוא סירב להיכנס לחדרו. הוא סירב לתופף בתופים ורק עמד מפוחד", כתבו. "בחופשת חנוכה הוא התחיל לחזור על משפטים. אמר 'תיזהר ממני', 'תכף אני מעיף אותך כמו טיל למקלט', 'אני מסתכל עליך כל הזמן', 'אני כבר מכניס לך פלפל חריף לפה', 'תהיה לך מדורה בפה'".
עוד ציינו ההורים כי בנם סיפר להם שאיש הצוות החשוד היה "לוקח אותי למקלט בבעיטות. הוא דוחף אותי, מפיל אותי לרצפה, בועט בי, מכה בי בראש, בכתפיים, בידיים ובגב". שבוע וחצי מאוחר יותר סיפר הנער להוריו כי איש הצוות הוריד לו את התחתונים ותקף אותו מינית.
"הקורבן נמצא בבית והעובד שהטריד אותו מספר פעמים ממשיך להגיע לבית הספר", טוענים ההורים. "שינוי השגרה והשהות בבית מקשים על הבן שלנו. כמו ילדים אוטיסטים אחרים, הוא זקוק לסדר יום מובנה ולמסגרת מכילה. גם כלכלית זה קשה, הורה אחד לפחות נדרש להישאר במחיצתו".
עו"ד רויטל לן כהן, מקואליציית הורים לילדים עם צרכים מיוחדים המלווה אותם במאבקם, מתחה ביקורת על התנהלות משרד החינוך. "הילד נמצא בבית מזה חודש וחצי בלי שדואגים לו למסגרת חלופית ולליווי השירות הפסיכולוגי-חינוכי", אמרה. "לא דואגים גם לשלומם של הילדים שנותרו בבית הספר כשהם חשופים לאדם שייתכן שביצע עבירה מינית בתלמיד".
ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "הנושא מצוי בחקירת משטרה והמשרד יפעל בהתאם לממצאיה".