בבית המשפט המחוזי בירושלים ממשיכה היום (שלישי) החקירה הנגדית של עד המדינה השלישי במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראש הסגל לשעבר במשרד ראש הממשלה ארי הרו - אבל החלטה חשובה ניתנה עוד לפני תחילת עדותו היום.
2 צפייה בגלריה
תוכל להיות נוכחת בחקירתו של איש העסקים בלונדון. שרה נתניהו וארנון מילצ'ן
תוכל להיות נוכחת בחקירתו של איש העסקים בלונדון. שרה נתניהו וארנון מילצ'ן
תוכל להיות נוכחת בחקירתו של איש העסקים בלונדון. שרה נתניהו וארנון מילצ'ן
(צילום: AFP, gettyimages)
לפי החלטת השופטים, חקירת איש העסקים ארנון מילצ'ן, עד מפתח בתיק המתנות (תיק 1000) תחל ב-18 ביוני בלונדון, ותתקיים ככל האפשר בשגרירות ישראל. החקירה תימשך חמישה ימים ברציפות, בימים ראשון עד חמישי, בין השעות 12:00 עד 18:00 שעון ישראל. בשבוע שלאחר מכן היא תימשך חמישה ימים נוספים.
על פי ההחלטה, מילצ'ן ייחקר על ידי פרקליט של כל אחד מהצדדים, במקום החקירה, כאשר בית המשפט ינהל את הדיון ממקום מושבו, בבית המשפט המחוזי בירושלים. השופטים החליטו כי במהלך החקירה תותר נוכחות של הנאשמים וקרוב מדרגה ראשונה של מי מהם - כך ששרה נתניהו, שעורך דינה ביקש לאפשר לה להגיע ללונדון ולהיות במקום העדות, תוכל להיות.
התובע מהפרקליטות, עו"ד אלון גילדין, אמר אתמול לשופטים: "היינו רוצים שהעדות תישמע באינטנסיביות המרבית, חמישה ימים בשבוע. הסיבה לכך היא עלויות".
סנגורו של ראש הממשלה, עו"ד עמית חדד, טען מנגד: "הלקוח שלי היה רוצה לממש את זכותו ולהיות באולם בזמן שהוא מעיד. לצערי זה בלתי אפשרי, כי ראש הממשלה לא יכול להיות בלונדון לא יומיים ולא שלושה, וזו פגיעה. לכן, נבקש שהוא יהיה כאן בדיונים כדי לצפות. השופטת ציינה: "את זה לא צריך לבקש".
2 צפייה בגלריה
ארי הרו במשפט נתניהו
ארי הרו במשפט נתניהו
הרו בעדותו בבית המשפט, הבוקר
(צילום: רפי קוץ )
עו"ד חדד ענה: "זה גוזר שיקולים בלוח הזמנים. אנחנו נבקש שהגברת נתניהו תהיה איתנו בדיונים בלונדון. היא מכירה ותוכל לתת לנו אינדיקציות, להתערב אם משהו נכון או לא נכון". בסופו של דבר, אושרה כאמור הבקשה ששרה נתניהו תהיה באולם הדיונים.
במקביל, כאמור, נמשכת החקירה הנגדית של הרו בידי הסנגור של נתניהו בגבי תיק 2000 (שיחות נתניהו מוזס). חדד עימת את הרו עם התכתבויות שקיים עם נוני מוזס. "אני זוכר באופן כללי שהיו פניות כאלה גם למוזס וגם לבעלי עיתונים אחרים", אמר הרו. חדד הציג כתבה של העיתונאית נחמה דואק, שהאדירה את בנט ו"הקטינה" את נתניהו. "תאשר לי שאתה יודע שראש הממשלה ורעייתו ידעו שקמפיין מני נפתלי קשור לידיעות האחרונות", ביקש חדד מהרו, שהשיב: "זאת הייתה ההרגשה".
"בכל מה שקשור לחוק ישראל היום, הייתה לנתניהו הרגשה שמי שמושך בחוטים זה מוזס, שהוא משפיע באופן פרלמנטרי", אמר הרו. חדד ביקש מהרו לאשר לו שנתניהו ראה באותו הזמן בחוק ישראל היום כדבר שעשוי להדיח אותו מתפקיד ראש הממשלה. "אתה גם אומר את זה בחקירה שלך, שביבי האמין שיש תיאום עם נוני להפיל אותו. אתה זוכר את זה?", שאל חדד את הרו, שהשיב: "כן, היה מדובר על קואליציה חדשה".