ארגון הבריאות העולמי מפרסם הערב (א') נתונים ראשונים על מה שידוע עד כה בנושא האומיקרון, הזן החדש של נגיף הקורונה שמתפשט בעולם וגם בישראל. הממצאים מגיעים בעיקר מדרום אפריקה, שם אותר הנגיף לראשונה, ושם נמצאו מרבית הנדבקים.
קראו עוד:
על פי הידוע עד כה, לא ברור אם האומיקרון מתפשט במהירות רבה יותר בהשוואה לווריאנטים קודמים. מספר האנשים שנמצאו חיוביים לאומיקרון עלה בדרום אפריקה, אבל לא ידוע אם זה בשל הדבקה מהירה יותר של הווריאנט האחרון או מסיבות אחרות. גם לא ברור אם הזן החדש גורם למחלה קשה יותר בהשוואה לזנים קודמים.
1 צפייה בגלריה
קורונה זן חדש אומיקרון בדיקה ב נמל תעופה דרום אפריקה יוהנסבורג
קורונה זן חדש אומיקרון בדיקה ב נמל תעופה דרום אפריקה יוהנסבורג
בדיקת קורונה בנמל התעופה של יוהנסבורג, דרום אפריקה. מרבית הנדבקים בזן החדש - סטודנטים
(צילום:EPA)
נתונים עדכניים מצביעים על עלייה בשיעורי האשפוז בדרום אפריקה, אולם ייתכן שהדבר נובע מגידול במספר הכולל של הנדבקים, ולא כתוצאה מהדבקה ספציפית באומיקרון.
הממצאים הראשונים נאספו מסטודנטים צעירים הנוטים באופן כללי ללקות במחלה קלה יותר. בארגון הבריאות הדגישו שהבנת חומרת המחלה תימשך עוד ימים עד שבועות, והוסיפו כי כל הווריאנטים של הקורונה עלולים לגרום למחלה קשה או למוות, ולכן מניעה היא תמיד המפתח.
עדויות ראשונות מצביעות על כך שקיים סיכון גבוה יותר להדבקה חוזרת של מחלימים באומיקרון בהשוואה לווריאנטים אחרים. עם זאת, המידע עדיין מוגבל, ונתונים נוספים יפורסמו בימים ובשבועות הקרובים. מבחינת יעילות החיסונים, עדיין לא ברורה מידת ההגנה שלהם נגד האומיקרון.
בארגון הבריאות העולמי המליצו להמשיך לבצע ריצופים גנטיים לאיתור האומיקרון וזנים אחרים, ולהמשיך להקפיד על ריחוק חברתי, עטיית מסכות, שטיפת ידיים וחיסונים.