טיסת הדמיה מקיפה ראשונה של מטוס ראש הממשלה המכונה "כנף ציון" נערכה ביום חמישי האחרון בשמי הארץ. ל-ynet ו"ידיעות אחרונות" נודע כי על הטיסה היו 50 עובדים של משרד רה"מ, מאבטחים, מהנדסים, עובדי התעשייה האווירית, דיילים ואנשי צוות המטוס שדימו טיסה מבצעית כאשר שני אנשים דימו את ראש הממשלה ורעייתו.
2 צפייה בגלריה
כנף ציון בטיסה מנבטים לנתב"ג
כנף ציון בטיסה מנבטים לנתב"ג
הטיסה הראשונה שנועדה לתרגל את המטוס עם כמות גדולה יחסית של נוסעים. כנף ציון
(צילום: יאיר שגיא)
זאת אינה טיסת הכשירות הראשונה בכנף ציון אך זו הטיסה הראשונה שנועדה לתרגל את המטוס עם כמות גדולה יחסית של נוסעים ועם דמויות שגילמו את רה"מ ורעייתו. במהלך הטיסה הופעל לראשונה המטבח על המטוס והמטבח הוציא ארוחות לרה"מ, רעייתו והפמליה וכן לשאר הנוסעים במטוס.
מטרת הטיסה הייתה לבדוק את כל המערכות כולל הפעלת אמצעים מיוחדים מול איומים מהקרקע ומהאוויר. הרעיון לראות שכל מערכות המטוס עובדות כמו שצריך ואם יש ריג'קטים ‑ לתקן אותם. טיסת האימון המקיפה הוכתרה בהצלחה ומנהל המטוס הודיע בסופה כי "המטוס מוכן לטיסה מבצעית". כעת אמור כנף ציון לבצע טיסת כשירות למדינה בחו"ל.
2 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו לפני נאומו באו"ם
ראש הממשלה בנימין נתניהו לפני נאומו באו"ם
שני אנשים דימו את ראש הממשלה ורעייתו. בני הזוג נתניהו
נודע כי המטוס המריא מנבטים, טס בשמי הארץ וחזר לבסיס. על המטוס היו אנשי אבטחה וביטחון, דיילים ודיילות של התעשייה האווירית, טייסים, אנשים טכניים, בסך הכול כ-50 איש. הטיסה הבאה תהיה לנתב"ג כדי לבדוק ולתרגל סידורי נחיתה, חיבור לשרוולים, אישורי נחיתה, סידורי קרקע, תדלוק וכד'.
יאיר כץ, יו"ר ועד עובדי התעשייה האווירית, אמר כי "כנף ציון הוא פרי פיתוח והתאמה של התעשייה האווירית ויש לנו מה להתגאות בו. אין זה חדש שאני סבור שנכון שיהיה לראשי המדינה מטוס המכבד נשיא וראש ממשלה. דווקא בימים אלו אנו מבינים כמה חשוב לשמר עצמאות תעופתית בעת חירום למנהיגי המדינה, וזו בדיוק המטרה לשמה המטוס הזה פותח".
רק באחרונה אמר בכיר במשרד רה"מ כי ספק אם כנף ציון ימריא וכל עוד המלחמה נמשכת וכי אין למעשה גם לאן לטוס. אבל טיסת הכשירות המקיפה מעידה על כך שבמשרד רה"מ בהחלט נערכים להפעלתו המבצעית.
המטוס היה אמור בחודש נובמבר האחרון לבצע את הטיסה המבצעית הראשונה לוועידת האקלים בדובאי אך בסופו של דבר הטיסה בוטלה בגלל המלחמה וביטול נסיעת נתניהו לאירוע. הנשיא הרצוג שייצג את המדינה בוועידה טס לדובאי במטוס חכור של ישראייר ולא בכנף ציון.