המועצה לזכויות אדם של האו"ם אימצה היום (שישי) החלטה שמגנה את ישראל בגין המלחמה בעזה, אך לא מזכירה את חמאס או את פשעיו ב-7 באוקטובר. 28 מדינות תמכו בהחלטה, 13 נמנעו ושש ובכללן ארה"ב התנגדו. ההחלטה שהתקבלה בדיון בז'נבה שבשווייץ מאמצת קריאה להטיל על ישראל את האחריות לפשעי מלחמה אפשריים ופשעים נגד האנושות ברצועת עזה.
במשרד החוץ אמרו כי "ההחלטה משווה בין החטופים בעזה לבין עצורים שחשודים בפעילות טרור, ויוצאת נגד זכותה של ישראל להגן על עצמה. בנוסף, ההחלטה מספקת לגיטימציה להתנגדות הפלסטינים לכיבוש, קוראת להטלת אמברגו נשק על ישראל ומתעלמת מאספקת נשק לחמאס על-ידי איראן ובעלות בריתה".
ארה"ב הצביעה כאמור נגד ההחלטה, כמו גם גרמניה, ארגנטינה, פרגוואי, בולגריה ומלאווי. בהמשך היום צפויה המועצה לאמץ עוד שלוש החלטות אנטי-ישראליות, ארה"ב צפויה להצביע נגד כולן.
1 צפייה בגלריה
שגרירת ישראל לז'נבה מירב אילון שחר
שגרירת ישראל לז'נבה מירב אילון שחר
השגרירה למוסדות האו"ם בז'נבה מירב אילון-שחר
(צילום: משלחת ישראל לז'נבה)
בתגובה לאימוץ ההחלטה, שגרירת ישראל למוסדות האו"ם בז'נבה מירב אילון-שחר יצאה במחאה מהאולם. "המועצה הזו ורבים מחבריה עסוקים יומם וליל בגינוי מדינת ישראל ובהגנה על ארגון הטרור חמאס ועל כל מי שמבקש לפגוע בנו ולהרוס אותנו", אמרה השגרירה. "ההחלטות שהתקבלו היום הן כתם על המועצה לזכויות אדם ועל האו"ם בכללותו".
אילון- שחר אמרה עוד: "בושה למועצה שמאמצת החלטה שלא מסוגלת אפילו להזכיר את חמאס או את התקפות הטרור האכזריות שלו ב-7 באוקטובר. מועצה שלא מגנה את הרצח האכזרי של יותר מ-1,200 מבני עמנו, חטיפה של 240 נשים, גברים, ילדים ותינוקות. מועצה שלא מגנה מעשי אונס, הטלת מום והתעללות מינית בנשים, נערות וגברים ישראלים בידי חמאס".