כוכבת פורנו אמריקנית, שבמהלך המלחמה בעזה מתבטאת נגד ישראל ובעד החמאס, ביקרה בטהרן והעלתה לרשת תמונות שבהן הופיעה בלבוש צנוע ועם כיסוי ראש. וויטני רייט ביקרה בין השאר במקום שבו הייתה פעם שגרירות ארה"ב, שם הוחזקו בני ערובה אמריקנים במהלך המהפכה האיסלאמית שפרצה ב-1979. איראן הקימה במקום מוזיאון אנטי-אמריקני.
ביקורה של רייט עורר כעס בעיקר בקרב גולים איראנים, יותר משנה אחרי "מחאת החיג'אב" – שהעלתה לראש סדר היום את דיכוי הנשים במדינה. רייט תיעדה את עצמה ברחובות טהרן למרות השתתפותה בסרטים פורנוגרפיים – עיסוק שבאיראן עלול להוביל לעונש מוות.
רייט בת ה-32, ששמה האמיתי הוא בריטני ריין וויטינגטון, הביעה ברשת התלהבות מנסיעתה לטהרן - ובמיוחד מהביקור במוזיאון האנטי-אמריקני. רייט סיפרה שהיא "הייתה חייבת לבקר" במקום שבו הוחזקו בני ערובה אמריקנים. היא העלתה לאינסטגרם תמונות מהמוזיאון והבהירה: "זו לא תמיכה במשטר".
רייט מחתה על הביקורת שעוררו התמונות, שמאז כבר נמחקו, ושאלה: "לפרסם תמונות מהנסיעה לאיראן אומר שאני מקדמת תעמולה איראנית?". רייט כבר עזבה את איראן, ולא ברור כמה זמן הייתה במדינה. היא ביקרה במדינות נוספות באזור, ופרסמה תמונות גם ממצרים, מרוקו ולבנון.
הרשויות באיראן הכחישו שהן יזמו את הביקור של כוכבת הפורנו האמריקנית, ומסרו שהיא הנפיקה ויזה כמו כל אזרח זר אחר ושהן לא היו מודעות לעיסוק ה"מגונה" שלה. דובר משרד החוץ בטהרן הכחיש שהמשטר ידע על הביקור שלה, ואמר שלמרות המתיחות בין ארה"ב לאיראן, הרפובליקה האיסלאמית לא אוסרת על אמריקנים לבקר במדינה.
הביקור של רייט הכעיס במיוחד את מתנגדי המשטר האיראני שעזבו את מולדתם. "כוכבת הפורנו האמריקנית וויטני רייט באיראן, המולדת שלי, שם נשים נהרגות רק בגלל שהן מראות את שיערן ונאמנות לעצמן", כתבה בטוויטר משיה אלינג'אד, גולה איראנית שחיה בארה"ב.
"וויטני רייט הוזמנה לטהרן כדי לקדם את הרפובליקה האיסלאמית, הם מוכנים לעשות הכול", מסר Femme Azadi, איגוד נשים איראניות בצרפת. השחקנית האיראנית סטרה פסיאני גינתה את רייט ומחתה נגד המשטר: "אתם מענישים נשים במדינה הזאת בשלל דרכים על הסרת החיג'אב, אבל מאפשרים לכוכבת פורנו להגיע לכאן למטרות תיירות?".