גבר בשנות ה-50 לחייו נרצח ביריות היום (שלישי) בתוך רכבו באום אל פחם. מהירי נפצעה באורח בינוני גם אישה כבת 50. המשטרה מסרה שהרקע לירי הוא פלילי, וכי נפתחה חקירת האירוע - הרצח ה-84 בחברה הערבית מתחילת השנה. המשטרה בודקת חשד אם הרצח קשור לאירוע ירי שהתרחש בעיר ביום שישי האחרון, שבמהלכו נפצעו צעיר (26) וילד בן 5.
הדיווח על הרצח התקבל במוקד 101 של מד"א במרחב גלבוע בשעה 16:16. חובשים ופרמדיקים שהגיעו לזירה נאלצו לקבוע את מותו של הגבר, העניקו לאישה טיפול רפואי ופינו אותה לבית החולים העמק בעפולה. מהמשטרה נמסר כאמור כי כוחות שהוזעקו למקום החלו באיסוף ראיות וממצאים, במסגרת החקירה שנפתחה לבדיקת נסיבות הארוע.
פרמדיק מד"א מוניב פאעור סיפר: "כשהגענו למקום ראינו גבר ואישה בשנות ה-50 לחייהם כשהם סובלים מפציעות חודרות בגופם. ביצענו בדיקות רפואיות, אך הגבר היה ללא סימני חיים ולא נותר אלא לקבוע את מותו. הענקנו טיפול רפואי לאישה, שנפצעה באורח בינוני, ופינינו אותה בדחיפות לבית החולים".
2 צפייה בגלריה
אירוע ירי באום אלפחם
אירוע ירי באום אלפחם
זירת הרצח באום אל פחם
2 צפייה בגלריה
זירת אירוע הירי באום אלפחם
זירת אירוע הירי באום אלפחם
כוחות משטרה בזירה
(צילום: דוברות המשטרה)

כאמור, המשטרה בודקת חשד שהרצח קשור לאירוע ירי שהתרחש ביום שישי האחרון באום אל פחם, שממנו נפצעו ילד בן 5 וצעיר בן 26. בליל שבת נעצרו שלושה חשודים במעורבות בירי בפשיטה של שוטרי תחנות עירון, אום אל פחם ולוחמי מג"ב על מתחם שבו הסתתרו. במקום נתפסו רובה M16, אקדח מסוג גלוק, תחמושת רבה, ציוד טקטי, רכבים ואופנועים משוכפלים מוכנים לפעילות. שלושת החשודים הובאו לחקירה במשטרה שבסיומה נכלאו.
רק אתמול התרחש הרצח של הקורבן ה-83 בחברה הערבית, שנרצח במהלך קטטה בצומת חורה שבנגב. הרצח התרחש שעות בודדות לאחר דיון במליאת הכנסת באלימות בחברה הערבית על רקע עשרות הנרצחים מתחילת השנה, ואוזלת היד של המדינה בטיפול בסוגיה. את דיון 40 החתימות, שחייב את נוכחות ראש הממשלה וראש האופוזיציה, יזמה חד"ש-תע"ל.
בנימין נתניהו אמנם פתח את דבריו בהזמנת הח"כים הערבים לפגישה - אך למעשה עסק בנושא האלימות בחברה הערבית במשך כדקה אחת בלבד, ואז הקדיש את יתר נאומו, במשך כחצי שעה, למתקפות על האופוזיציה והאדרת הישגי ממשלתו בנושאים שאינם קשורים לדיון. השר לביטחון לאומי שאחראי על המחדל, איתמר בן גביר, בכלל איחר בשעתיים והגיע רק באמצע הנאום של נתניהו.