אמצעי לחימה במקום שבו משחקים ילדים ובני נוער: כוח משימה מיוחד שהוקם במחוז מרכז של המשטרה לסיכול פשיעה אלימה בחברה הערבית חשף היום (רביעי) מצבור של מטעני חבלה, רובה ואקדחים במגרש כדורגל באזור באר יעקב ליד שכונת ג'ואריש ברמלה. "מנענו באופן ודאי אסון כבד אילו המטענים היו מתפוצצים ופוגעים בבני נוער וילדים שעושים שימוש דרך קבע במגרש", אמר מפקד מחוז מרכז ניצב אבי ביטון.

בלשי היחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז מרכז יחד עם שוטרי תחנת רמלה, לוחמי יס"מ שפלה ויחידת הכלבנים המחוזית ביצעו אכיפה מבצעית מוגברת, במסגרת המאבק של המשטרה נגד שימוש והחזקה בלתי-חוקית של אמצעי לחימה בידי גורמים פליליים.
במסגרת החיפוש במגרש הכדורגל, חשפו הבלשים מצבור של שני מטעני חבלה, רימוני רסס, רובה קלצ'ניקוב, 14 אקדחים, מחסניות ותחמושת. לפי החשד, אמצעי הלחימה נועדו לשימוש פלילי כחלק מהפשיעה האלימה בסכסוכים בשכונת ג'ואריש.
יחידת הכלבנים וחבלני המשטרה הוזעקו לזירה לצורך איתור ונטרול המטענים, לצד סריקה אחר אמצעי לחימה נוספים כדי להבטיח את שלום הציבור.
1 צפייה בגלריה
האמל"ח שנתפס במגרש כדורגל סמוך לג'ואריש
האמל"ח שנתפס במגרש כדורגל סמוך לג'ואריש
אמצעי הלחימה שאותרו במגרש
(צילום: דוברות המשטרה )
"תפיסת אמצעי החבלה בדיוק בזמן סיכלה סדרת אירועי אלימות חמורים ומנעה את אירועי הרצח הבאים במגזר ובכלל", אמר מפקד המחוז ביטון ללוחמי כוח המשימה. "הוכחתם את עוצמת המשטרה, התחכום, הנחישות ומימוש היעד שלנו - להגן על החברה".
תושבת שכונת ג'ואריש אמרה: "הבן שלי משחק במגרש הזה, זה מאוד חמור לשים אמצעי לחימה במקום שיש בו ילדים. בנס לא קרה אסון. אם המטענים היו מתפוצצים, אז אולי הבן שלי או אחרים היו חוזרים למשפחות שלהם ללא רוח חיים".
אב לילדים, שגם הוא מתגורר בשכונה, אמר: "זה לא פשוט להתגורר במקום כזה שיש בו אירועים חמורים. אני שמח שהמשטרה תופסת נשקים ומטענים, אבל עדיין אנחנו מרגישים סכנת חיים עקב מה שקורה כאן. יש הרגשה של הפקרות וחוסר ביטחון אישי".
תושבת ג'ואריש נוספת אמרה: "הביטחון האישי שלנו נפגע כמה פעמים כתוצאה מהסכסוכים. אנחנו ישנים בחדר סגור כדי שלא ניפגע. אין לנו לאן ללכת, לצערי יש ימים שאני לא שולחת את הילדים לבתי הספר מחשש שהם ייפגעו מירי".