3 צפייה בגלריה
אילוס אונס התעללות ילד ילדה ילדים אונס/התעללות
אילוס אונס התעללות ילד ילדה ילדים אונס/התעללות
(צילום: shutterstock)
מורה מבית ספר יוקרתי באזור השרון חשוד כי ביצע בעצמו מעשה מגונה בפני תלמידה בת 14 במהלך שיעור פרטי שהעביר לה. המשטרה פתחה בחקירה, והמורה מכחיש את המיוחס לו וטוען כי הוא מעולם לא הטריד מינית אף נערה.
החקירה בתחנת משטרת גלילות נפתחה בעקבות תלונתה של התלמידה, שטענה כי במהלך השיעור הפרטי היא ישבה עם המורה על ספסל מחוץ לכיתה, ובמהלך השיעור הוא ביצע בעצמו מעשה מגונה לעיניה - עד שככל הנראה הגיע לפורקן מיני.

3 צפייה בגלריה
הפגנת "אני מאמינה לך", בני נוער במחאה על מקרי האונס בבית הספר בתל אביב
הפגנת "אני מאמינה לך", בני נוער במחאה על מקרי האונס בבית הספר בתל אביב
(צילום: מוטי קמחי )
לטענת הנערה, האירוע התרחש בזמן שתלמידים אחרים לא נכחו במקום, והמורה אף הציע לתלמידות אחרות להיפגש עמו ולהצטרף לשיעור. בעקבות התלונה תלמידים והורים פתחו במחאה בבית הספר על כך שהמורה לא הושעה מעבודתו.
"מדובר במורה ערכי, אשר עזב קריירה מצליחה בשביל לתרום למערכת החינוך", אמר עו"ד עומר בללי, שמייצג את המורה. "בניגוד לטענות שהושמעו כלפיו, המורה מעולם לא הטריד מינית אף נערה והוא לא הורחק מאף אחת. המורה משתף פעולה עם צוות בית הספר ועם כל גורם אחר שיידרש לעניין.
"כשם שהנהלת בית הספר מצאה שלא דבק שום רבב פלילי או מוסרי במעשי המורה, כך גם תקבע המשטרה, ככל שתידרש לעניין. אני מבקש מכולם, ובמיוחד מתלמידי והורי בית הספר, להתאזר בסבלנות, לא להפיץ שמועות, לא לערוך משפטי שדה - ולא לבקש להקיז את דמו של המורה בכיכר העיר".
ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "הבטחת מוגנות התלמידים בתוך מוסדות החינוך מהווה עקרון יסוד, ולאור זאת המשרד נוקט בכל הפעולות הנדרשות כדי להבטיח שמירה על עקרון חשוב זה. במקרה הנדון, המשרד התייחס בכובד ראש לתלונות, ומיד עם קבלתן הן טופלו באופן מידי. בתוך כך, כדי להבטיח את שלומם ומוגנותם של התלמידים, נערכה בינם לבין המורה הפרדה. הנושא הועבר לחקירת המשטרה והמשרד עומד עימם בקשר כדי ללוות את הנושא ולפעול בהמשך בהתאם".
3 צפייה בגלריה
בית הספר שבו למד הנער בתל אביב
בית הספר שבו למד הנער בתל אביב
התיכון בתל אביב שבו לומד הנער החשוד באונס
(צילום: מוטי קמחי)

בתוך כך, בית המשפט לנוער בבת ים האריך היום בחמישה ימים את מעצרו של התלמיד בן ה-15 מהתיכון המוכר בתל אביב, החשוד בעבירות מין בבנות גילו. לפי החשד הנער, שלומד בכיתה י', אנס שתי נערות וביצע מעשים מגונים בתלמידות מבתי ספר אחרים. הוא חשוד שתקף אותן שלא בתחומי בית הספר, אלא במקומות אחרים בעיר במהלך מסיבות ומפגשים חברתיים.
אמש מאות נערות ונערים הפגינו ברחבת כיכר הבימה בתל אביב, במחאה על אלימות מינית וכמפגן תמיכה עבור הנערות מבית הספר של אותו בן 15 שחשוד בעבירות מין. המפגינות נשאו שלטים שבהם כתוב: "אני מאמינה לך", "את לא אשמה", "נגד תרבות האונס" ו"שום דבר הוא לא הזמנה לאונס".