3 צפייה בגלריה
 ישיבת ממשלה
 ישיבת ממשלה
בנט ושר החוץ לפיד בישיבת הממשלה
(צילום: יואב דודקביץ')
ראש הממשלה נפתלי בנט הבהיר הערב (יום ראשון) בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני, וגם קודם לכן בישיבת הממשלה, שישראל תצביע בעד ההחלטה שיביאו האמריקנים לעצרת האו"ם שקוראת להפסקת המלחמה באוקראינה ומגנה את רוסיה. לפי הערכות שנשמעו בישיבה, לא צפוי עימות עם רוסיה בעקבות זאת, ושאם ישראל לא תדבר על המלחמה יותר מדי - הרוסים יבינו. שרת האנרגיה קארין אלהרר דיווחה שלא צפוי מחסור בפחם למרות המשבר, אך שצריך להיערך להמשך עליית המחירים.


3 צפייה בגלריה
לוהגסק טנק כוחות רוסים בדלנים משבר צבא מלחמה רוסיה אוקראינה
לוהגסק טנק כוחות רוסים בדלנים משבר צבא מלחמה רוסיה אוקראינה
ישראל ממשיכה לנקוט גישה זהירה. טנק רוסי בלוהנסק
(צילום: רויטרס )
3 צפייה בגלריה
חרקוב אוקראינה רכב שרוף חייל מלחמה משבר אוקראינה רוסיה
חרקוב אוקראינה רכב שרוף חייל מלחמה משבר אוקראינה רוסיה
חיילים אוקראינים בחרקוב
(צילום: AP )
שרת הפנים איילת שקד אמרה בדיון כי ישראל צריכה לשתוק ולא לדבר כלל על המלחמה. בנט אמר גם הוא לשרים כי עליהם לשמור על פרופיל נמוך ולא להרבות בהתבטאויות כלשהן על המלחמה. בכך ישראל, שנמצאת בצומת מאוד רגיש, ממשיכה לנקוט גישה מאוד זהירה. הסיבה, כידוע, היא בעיקר החשש שהרוסים יכולים ביום אחד למנוע מצה"ל כל פעילות בסוריה - שהיא מקום מרכזי במערכה שבין המלחמות (מב"ם) שמנהלות איראן וישראל כבר שנים.
לגבי הלחץ שמופעל על ישראל להצטרף לסנקציות הבינלאומיות נגד רוסיה, נמסר בישיבה כי האמריקנים מבינים את האילוצים שבהם פועלת ישראל ולא צפויים להפעיל לחץ כבד.
בישיבת הקבינט השרים קיבלו גם דיווח על מאמצי משרד החוץ בכל הקשור לחילוץ הישראלים מאוקראינה, כשרוב הפעילות היא מעבר לגבול ולכן יש קושי רב לסייע. לפי הערכות, באוקראינה נשארו כ-6,000 ישראלים.
בקבינט דיברו השרים גם על תרחישים שונים למלחמה, ובהם האפשרות שרוסיה תכבוש את כל אוקראינה או חלקים ממנה ולא ניתן יהיה לחלץ את הישראלים. ככלל, כל הדיון התבסס על כך שישנה אי-ודאות מאוד גדולה באשר לעתיד.
בדיון הייתה הסכמה שישראל מעוניינת בגל עלייה מאוקראינה בעקבות הלחימה. כל השרים התעניינו כיצד אפשר לסייע ליהודים לצאת מהמדינה. עם זאת, המדינה אוסרת על יציאת גברים בני 16 עד 60 משטחה, ולכן משפחות רבות יאלצו להשאיר את הגברים מאחור אם יבחרו לצאת מאוקראינה. משרד החוץ אמר שהוא מפעיל מחוץ לאוקראינה יותר מ-100 איש, וכי הנציגויות באירופה התרוקנו לטובת המשימה.