3 צפייה בגלריה
החשוד ברצח בראאה מסארוה
החשוד ברצח בראאה מסארוה
מוחמד מסארווה
(צילום: יריב כץ)
פרקליטות מחוז מרכז הגישה הבוקר (רביעי) לבית המשפט המחוזי בלוד כתב אישום נגד מוחמד מסארווה (32) מטייבה, בגין רצח אשתו בראאה ושני ילדיהם הקטנים אמיר ואדם בתחילת החודש. כתב האישום מייחס לו עבירת רצח בכוונה בנסיבות מחמירות.
מוחמד ובראאה היו נשואים והורים לשני בנים קטנים (בן חצי שנה ובן שנתיים). מכתב האישום, שהגישה עו"ד ליאת גלבוע, עולה כי בין 30 באפריל ל-1 במאי, ב-02:30 בלילה התעורר מוחמד ומסיבה שאינה ידועה החליט לרצוח את בני משפחתו. לשם כך הוא יצא מחדר השינה שבו ישנו בראאה ושני הילדים, ניגש אל המטבח, לקח סכין וכשחזר לחדר השינה - החל לדקור את בראאה בצוואר.
3 צפייה בגלריה
בראאה מסארוה ובניה אמיר ואדם
בראאה מסארוה ובניה אמיר ואדם
"שחטתי את אשתי ובניי". בראאה מסארווה וילדיה אמיר ואדם
כתוצאה מכך אשתו התעוררה וברחה מחדר השינה לכיוון דלת הכניסה של הבית, אך מוחמד רדף אחריה, תפס אותה והשליך אותה על הרצפה. כשהיא שוכבת על גבה ומנסה להתנגד למעשיו, לפי כתב האישום, הוא דקר אותה עוד מספר רב של פעמים, ובהמשך חזר לחדר השינה, הניח את שני הילדים על המיטה ודקר אותם אחד אחרי השני עד שהביא למותם.
לאחר מכן, לפי האישום, הוא עלה לביתו של אחיו וסיפר לו כי הרג את בני משפחתו. אחיו העיד כי הגיע אליו ואמר לו ששחט את אשתו ובניו מיד בסמוך לאחר האירוע. בחקירתו הראשונה הכחיש מוחמד את המיוחס לו וטען כי חזר הביתה עם אחיו והם מצאו את אשתו ואת הילדים מתים, אך לאחר מכן הודה שרצח את ילדיו ושחזר את מעשיו. בחקירה הוא סיפר גם כי תכנן את הרצח מראש.

בבקשת המעצר עד תום ההליכים המשפטיים ציינה עו"ד גלבוע כי "מעשיו האלימים, התוקפניים והאכזריים של המשיב, שלא היסס להתנפל על אשתו ועל בניו בעת שישנו, ולדקור אותם למוות תוך שיסוי צווארם, מלמדים על מסוכנותו הזועקת והחשש לביטחון הציבור".
הדיווח על הרצח התקבל במוקד 101 של מד"א במרחב ירקון בשעה 02:34. חובשים ופרמדיקים של הארגון דיווחו כי מצאו את הצעירה ואת שני הילדים ללא סימני חיים, ונאלצו לקבוע את מותם. "כשהגענו למקום המראה היה מזעזע ביותר", סיפר פרמדיק מד"א מוחמד עראקי. "ראינו את האישה, התינוק והפעוט מחוסרי הכרה ועם סימני אלימות על גופם. ביצענו בדיקות רפואיות וניסינו להציל אותם, אך הם היו ללא סימני חיים ולצערנו לא נותר לנו אלא לקבוע את מותם של השלושה".
3 צפייה בגלריה
מוחמד ובראאה מסראווה
מוחמד ובראאה מסראווה
לא היה ידוע על סכסוך בין בני הזוג. מוחמד ובראאה מסארווה
(מהרשתות החברתיות)
הרצח המשולש היכה בהלם את בני המשפחה ותושבי טייבה. בני המשפחה אמרו שלא תיארו לעצמם שרצח כזה עלול לקרות וכי לא ידוע להם על סכסוך בין בני הזוג. בראאה לא התלוננה במשטרה על אלימות נגדה, וגם מכרי המשפחה ההמומים מספרים על משפחה אוהבת שלא הראתה שום סימנים מקדימים לרצח הנורא. יום לפני הרצח, המשפחה עוד הייתה בטיול בטבריה - אליו הגיעה אחרי חופשה באילת בעיד אל-פיטר, לרגל יום הולדתה של האם.
עאדל ג'אבר, אביה של הנרצחת, אמר לאחר הרצח: "אנחנו בהלם. בתי העירה אותי ועדכנה אותי שבראאה ושני ילדיה נרצחו. לא יודע מה להגיד. ההורים של בעלה היו גאים בה, לפעמים היא הייתה מזמינה אותם לארוחות אצלנו בבית. כולנו איבדנו את הפרחים של המשפחה". הוא הוסיף: "פעם אחרונה דיברנו ביום החג. היא ושני הנכדים חיבקו אותי ואחר כך יצאו. הם היו בטיול וחזרו, לא צפינו שזה יסתיים ברצח".
אביו של החשוד, נעים, השתתף בהלוויה לפני שבוע. "אני לא יודע איך זה קרה. הם אהבו אחד את השנייה ומעולם לא היו בעיות. הילדים היו כל החיים שלנו", אמר בדמעות. "בראאה הייתה אישה אצילה, תמיד מחייכת, אוהבת לעזור. אהבנו אותה כמו בת. היא אהבה מאוד את בעלה וגם הוא מאוד אהב אותה. דיברנו פעם אחרונה בליל המקרה. הם אכלו ארוחת ערב אצלנו".