יותר מ-10,000 ישראלים יצאו מישראל לחצי האי סיני במהלך חופשת סוכות - ועם תום החג אלפים נתקלו בעומסים החריגים עם שובם לארץ. 4,178 ישראלים שנכנסו היום (שלישי) לישראל נאלצו לעמוד בתור ארוך וצפוף שהשתרך מחוץ לשער הכניסה לארץ - דרכו עוברים לביקורת הדרכונים והבידוק הביטחוני.
למרות שהמעבר אמור היה להיסגר בשעה 18:30, ברשות שדות התעופה הבינו שלישראלים הממתינים אין לאן לחזור מאחר שגם הגבול המצרי נסגר - והאריכו את שעות הפעילות עד 20:30 כדי לקבל את כל הממתינים בגבול.
1 צפייה בגלריה
עומסים כבדים במעבר טאבה
עומסים כבדים במעבר טאבה
התור בכניסה לישראל
(צילום: תקוה רחמים)
תקוה רחמים, מדריכת טיולים שהמתינה עם קבוצתה במשך יותר משלוש שעות במעבר, סיפרה ל-ynet על ההמתנה מורטת העצבים. "זה פשוט לא נורמלי, איזה תור ואיזה בלאגן", אמרה. "אנחנו פה כבר שלוש וחצי שעות, אנשים עם תינוקות, עם ילדים, אנשים מבוגרים שעומדים שעות על הרגליים ולא זזים. הייתה פה אישה צעירה שהתעלפה, זו ממש בושה".
רחמים ציינה כי לעומת החלק הישראלי, הכניסה לטרמינל היבשתי במצרים הייתה מהירה. "אצל המצרים הכל עבר מהר וחלק - ואצלנו זה פשוט סיוט. הרי יודעים שזה חג והרבה אנשים נוסעים, היו צריכים להתייעל ולפתוח עוד עמדות. להביא עוד כוח אדם. יש רק כניסה אחת ואף אחד לא מדבר איתנו ולא מסביר מה קורה. פשוט אי אפשר לנסוע בחגים, זה נורא".