4 צפייה בגלריה
מתרחצים בחוף היום בתל אביב
מתרחצים בחוף היום בתל אביב
מתרחצים בחוף היום בתל אביב
(צילום: טל שחר)
גל חום יחל מחר (יום ראשון), ואמור להימשך לפחות עד ליום חמישי. הטמפרטורות באזורים המזרחיים יגיעו ביום שני, יום השיא, ל-45 מעלות, ואילו בתל אביב, עם 32 מעלות "בלבד" בתוספת 70% לחות, תהיה תחושה של 40 מעלות צלזיוס.
חזאי חברת מטאו-טק, ליאור סודרי, אמר כי גל החום הוא תוצאה של אפיק פרסי עונתי, שנחלש מעל אזורנו. "במקום רוחות צפוניות-מערביות שמגיעות מהים ומקררות את האוויר, יגיעו אלינו רוחות מכיוון צפון-מזרח, מאזור איראן ועיראק, שיביאו את האוויר החם לישראל", אמר סודרי. הוא ציין כי גלי חום אופייניים לסוף הקיץ ולמחצית השנייה של חודש ספטמבר. כך למשל, זכור גל החום של ספטמבר 2020, שנמשך כ-10 ימים ובמהלכו נשברו שיאי חום. למעשה, גל החום הנוכחי "הקדים את זמנו", ומה שיאפיין אותו לא יהיה בהכרח מידות החום - אל הימשכותו לאורך כמה ימים.
4 צפייה בגלריה
מפקד מחוז צפון כבאות ו הצלה טפסר ניזאר פארס
מפקד מחוז צפון כבאות ו הצלה טפסר ניזאר פארס
נפתחו נקודות הזנקה באתרים מועדים לפורענות. פארס בהערכת מצב
(צילום: כבאות והצלה מחוז צפון)
שיא הטמפרטורות צפוי ביום שני, אז צפויות 36 מעלות בירושלים (לעומת 35 מחר). בתל אביב צפויות 32 מעלות עם 70% לחות, בטבריה 43 מעלות, ובאזור קיבוץ גלגל (יריחו) ובקעת הירדן, 45 מעלות.
מי שמוטרדים מהעלייה בטמפרטורות יותר מהציבור המזיע, הם הכבאים, שבשבועות האחרונים התמודדו עם לא מעט שריפות של שטחים פתוחים ויערות. החום, היובש ולעתים גם הרוחות המזרחיות עוזרות לאש להתפשט במהירות ומקשים על פעולות הכיבוי.
בניגוד לגלי חום בשנים קודמות, לא פרסם כעת נציב כבאות והצלה צו האוסר הדלקת אש. עם זאת, מפקד מחוז צפון בכבאות, טפסר ניזאר פארס, הורה על היערכות מיוחדת לקראת גל החום שנכנס לאזור. במסגרת ההיערכות, תוגברו סדרי הכוחות בתחנות הכיבוי במחוז הצפון, נפתחו נקודות הזנקה באתרים מועדים לפורענות וכן נפתחו צכ"מים - צוותי כיבוי משולבים, יחד עם קק"ל ורשות הטבע והגנים.
4 צפייה בגלריה
יחידת מתנדבי שיטור כינרת
יחידת מתנדבי שיטור כינרת
אכיפה מוגברת על רקע הציפייה למבקרים רבים. מתנדבי שיטור כינרת
(צילום: איגוד ערים כינרת)
4 צפייה בגלריה
מתרחצים בחוף היום בתל אביב
מתרחצים בחוף היום בתל אביב
מתרחצים בתל אביב
(צילום: טל שחר)
מרכז השליטה המחוזי (מוקד 102) עובה ונפתח בו תא איסוף מודיעין, הכולל סריקות במרחב על-ידי מצלמות שהוצבו בנקודות אסטרטגיות לאיתור שריפות בתחילתן. טפסר פארס מסר כי "לאחר קיום הערכת מצב, הוריתי על תגבור סדר הכוחות בתחנות הכיבוי, על קיום סיורים במרחב ופתיחת נקודות הזנקה נוספות. אני קורא לציבור להימנע מהדלקת אש בשטחים הפתוחים בכלל, ובפרט בתקופה זו שהטמפרטורות גבוהות והאוויר חם ויבש".
מי שייהנו מהחום הם אתרי הנופש, ובעיקר אתרי המים, שבנוסף פותחים את השבוע האחרון של החופש הגדול. ראש המועצה האזורית עמק הירדן, עידן גרינבאום, שהוא גם יו"ר איגוד ערים כינרת, אמר כי השילוב יביא נופשים רבים במיוחד. "האיגוד נערך בשיתוף משטרת ישראל, עם צוותים מוגברים של שיטור ופיקוח, מאבטחים ומתנדבי 'יחידת משמר הסביבה כינרת', כמו גם תגבור צוותי נקיון.
"העומס על חופי איגוד ערים כינרת השקטים, המארחים בעיקר משפחות עם ילדים, יוצר צורך בפיקוח מוגבר ובאכיפת חוקי התעבורה, השקט והניקיון, לצד טיפול במקרי ונדליזם ואלימות. אנו מקווים כי בשבוע האחרון, שיהיה גם חם במיוחד, ידע הציבור לכבד את כלל הנופשים ואת חוקי השקט וכן לשמור גם על עצמו בהקפדה על שתייה מרובה של מים וברחצה רק בחופים מוכרזים עם שירותי הצלה ומרפאות. אני מאחל לכולם סיום חופשת קיץ מהנה בכינרת".