13 צוותי כיבוי פועלים על מנת לכבות שריפת יער סמוכה לשכונת הר נוף ולמפעל גדול השוכן שם. משירותי הכיבוי נמסר: "אל מאמצי הכיבוי הצטרפו שני מטוסי כיבוי. תושבי קו הבתים הראשון פונו מבתיהם".
3 צפייה בגלריה
שריפה סמוך להר נוף בירושלים
שריפה סמוך להר נוף בירושלים
השריפה סמוך להר נוף בירושלים
עוד נאמר כי קיימת סכנה "גם עקב הקרבה למפעל שעל פי החשש מכיל בתוכו חומרים מסוכנים. קצין מומחה לחומרים מסוכנים פועל במקום".
מוקדם יותר פרצו שריפות בחסות גל החום הכבד בכמה אזורים והמשטרה נאלצה לסגור לזמן קצר את כביש 6 לכיוון צפון באזור נחשונים וגם את מנהרת הארזים לכיוון ירושלים. נער כבן 16 פונה במצב קל לקבלת טיפול בידי גורמי רפואה בעקבות שאיפת עשן.
המשטרה עדכנה כי "כביש 6 נסגר לתנועה לצפון בעקבות העשן ועבודת לוחמי האש במקטע שלפני צומת נחשונים מדרום לצפון". בהמשך כאמור נפתח הכביש.
3 צפייה בגלריה
שריפה בנחשונים
שריפה בנחשונים
שריפה באזור נחשונים
(צילום: דוברות כבאות והצלה )
3 צפייה בגלריה
שריפה בשורש
שריפה בשורש
שריפה באזור ירושלים
(צילום: אלכס קולומויסקי)
האש פרצה בסמוך ליער נחשונים בין כביש 6 לכביש 444. לוחמי האש מסרו כי מדובר בשריפת קוצים ועצים. הם ניסו למנוע את התפשטות האש.
במקביל עדכנה המשטרה כי בעקבות שריפה בעמק הארזים בכניסה לירושלים, נחסמה לזמן קצר מנהרת הארזים לכיוון ירושלים והתנועה מופנית אל כביש 1 לכיוון סחרוב.
השריפות באזור ירושלים פרצו בחמישה מוקדים עיקריים, ארבע שריפות באזור שורש ואחת בכניסה לעיר. לוחמי האש ניסו להשתלט על הלהבות באזור מחלף שורש וכן בשואבה, ליד תחנת דלק סמוך לכביש 1 ובעמק הארזים. היום פעלו בשטחים המדוברים קרוב ל-40 צוותי כיבוי, 12 מטוסי כיבוי ומסוק שסיפק תמונת מצב. אליהם הצטרפו גורמים מסייעים מקק"ל, רשות הטבע והגנים ופיקוד העורף. הם נלחמו בשריפה שכילתה יותר מ-300 דונם של חורש טבעי.
לקראת גל החום חתם נציב הכבאות וההצלה רב טפסר דדי שמחי על צו איסור הדלקת מדורות בשטחים פתוחים שחל בכל שמורות הטבע, החורש והיער, בכל שטח שבו קיימת צמחייה דליקה וכן בכל תחום יישוב. העובר על ההוראות צפוי למאסר של עד חצי שנה או לקנס בגובה של עד 75,300 שקלים.
חזאי ynet דני רופ הסביר כי סיומו של גל החום לא נראה באופק ויימשך לפחות עד קצה טווח התחזית באמצע השבוע הבא. הוא יילך ויתגבר מדי יום, והשיא שלו יהיה בין רביעי לשבת. עומס החום יהיה כבד עד קיצוני בכל הארץ. באופן חריג לקיץ, בגל החום הנוכחי גם במישור החוף הטמפרטורה היא גבוהה מאוד - זאת לעומת המצב בדרך כלל, שבו הבריזה מהים מורידה את הטמפרטורות לאזור ה-30 מעלות, והתחושה המעיקה נובעת בעיקר מהלחות הגבוהה. בגל החום הזה תהיה הלחות נמוכה יותר, בסביבות 45%, אך לא נמוכה מספיק כדי להקל על עומס החום.
פורסם לראשונה: 15:59, 03.08.21