המשטרה סיכלה היום (חמישי) את הברחת כלי הנשק הגדולה ביותר שהתרחשה אי פעם בגבול לבנון: שלושה תושבי טובא זנגריה נעצרו כשברשותם 61 כלי נשק וחצי ק"ג סמים. שווי ההברחה מוערך ב-3.5 מיליון שקל.
הפעילות החלה בשעות הבוקר סמוך לגבול לבנון, באזור מטולה. צה"ל דיווח למשטרה על התקרבות של המבריחים לצד הלבנוני. בלשים של היחידה המרכזית הגיעו למקום ועקבו אחרי החשודים, שהתקדמו דרומה ברכב מסוג סקודה. מעט אחרי השעה 10:00 הבוקר, חסמו הבלשים את דרכו של הרכב באזור צומת המוביל שבגליל התחתון. החשודים, תושבי טובא זנגריה כאמור, ניסו להימלט אך נעצרו על ידי הבלשים.
בחיפוש ברכבם של השלושה נתפסו שני תיקים שבתוכם 61 כלי נשק – 58 אקדחים ושלושה רובי M-16. נוסף על כך נתפס ברשותם חצי ק"ג החשוד כהרואין. במשטרה העריכו את שווי הנשק ב-3.5 מיליון שקל.
1 צפייה בגלריה
הנשקים שנתפסו
הנשקים שנתפסו
הנשקים שנתפסו
(צילום: דוברות המשטרה)
מפקד מחוז צפון, ניצב שמעון לביא, הביע סיפוק מהתפיסה: "יש שמעריכים את השווי של 61 כלי הנשק שתפסנו ב-3.5 מיליון שקל, אבל אני מבקש שתסכלו על זה אחרת – כלי הנשק האיכותיים והחדשים האלו, אם היו מגיעים לרחובות המגזר הערבי – היו יורים. מי שרוכש נשק בלתי חוקי ברמה שכזו, קונה אותו כדי לעשות בו שימוש. הצלנו כאן חיים של כמה עשרות תושבים, שחלקם בוודאי אזרחים תמימים ואף ילדים. לקחנו כאן כוח מהגורמים שמחוללים פשיעה בחברה הערבית. הפעילות הזאת, כמו כל הפעילויות שלנו, נועדה להקנות לתושבי המדינה את הביטחון האישי שהם זכאים לו".
סיכול ההברחה המדוברת מצטרף לסיכולים נוספים שעליהם אחראית היחידה – בשלושת החודשים הראשונים של השנה היא סיכלה ארבעה ניסיונות הברחה, שבמהלכם נתפסו 120 כלי נשק.