המשטרה לא מאשרת למארגני ההפגנה השבועית נגד הממשלה בתל אביב לקיים אותה שוב בצומת קפלן (כיכר הדמוקרטיה), כפי שהיה בכל מוצאי שבת מאז הודיע שר המשפטים יריב לוין על המהפכה המשפטית ועד המלחמה. בשבועות הראשונים אחרי 7 באוקטובר, נזכיר, המחאה פסקה, אך ככל שחלף הזמן שבו המפגינים לרחובות. בשבת האחרונה כבר הפגינו רבבות בצומת קפלן בתל אביב, לראשונה זה חודשים ארוכים.
1 צפייה בגלריה
הפגנה צומת קפלן, תל אביב
הפגנה צומת קפלן, תל אביב
ההפגנה בצומת קפלן במוצ"ש האחרון
מהמשטרה נמסר כי אושר לקיים את המחאה ברחוב קפלן, אך לא בצומת. "הבקשה לקיום המחאה אושרה על-ידי המשטרה במתחם קפלן 22, בהתאם לתנאים שנקבעו על בסיס אירועי העבר וכחלק משמירה על שלומו וביטחונו של הציבור", נמסר. "נציין כי בשבת האחרונה הוגשה בקשה לקיום מחאה בהשתתפות 60 אלף מוחים, בתיאום עם המארגנים אפשרנו את מיקום המחאה בצומת קפלן. אולם, בפועל הגיעה כמות פחותה באופן משמעותי ממה שהציגו המארגנים, שכמעט ולא עלתה על הכמויות מהשבועות האחרונים".
"לאור כמות המוחים והרצון לאזן בין חופש התנועה ופגיעה מינימלית בשגרת החיים לבין חופש המחאה, אישרנו בתאום עם המארגנים את המחאה בקפלן 22", נמסר. "עוד נציין כי, מארגני המחאה לא עמדו בתנאים בשבת האחרונה וההפגנה הפכה להפרת הסדר הציבורי, תוך עימותים עם השוטרים בליווי הדלקת מדורות על צירים ראשיים. אנו רואים בזכות המחאה כאבן יסוד במדינה דמוקרטית ונאפשר את המחאות כל עוד הן מתקיימות במסגרת החוק , יחד עם זאת לא נאפשר הפרות סדר מכל סוג או פגיעה בחופש התנועה וכל התנהגות העלולה לסכן את שלומו של הציבור".

מנכ"ל "מטה המאבק - חופשי בארצנו", ערן שוורץ, טען כי מדובר ב"ניסיון לדכא את המחאה המונית שרק מתרחבת". לדבריו, "אנו רואים בזה ניסיון פסול להגביל את חופש המחאה ולהרחיק אותה מהעין הציבורית. כמות המפגינים האדירה מחייבת את קיומה בצומת. על המשטרה מוטלת החובה לאפשר לאזרחים להשמיע את קולם בכל מקום, ולהבטיח את ביטחונם. אין ספק שיש כאן גורמים שהתרחבות המחאה מאיימת על הישרדותם הפוליטית והם פועלים על מנת להחליש את המאבק".
"הרוח הרעה המנשבת מממשלת האסון מחלחלת לצערנו למשטרה", הוסיף. "דווקא כעת, בשעה שהמחאה התרחבה בצורה מאוד משמעותית וכי ברור לרבים שבשלה השעה לקבוע מועד לבחירות לאור יציאת הכוחות המתמרנים מרצועת עזה, אנו נתקלים בפעולות שמטרתן לדכא את המחאה. זה לא מקרי".
"לא ניכנע לתכתיבים, ובפרט כאשר התרחבות המחאה מחייבת את קיומה בצומת קפלן הגדול, בדיוק כפי שהוכח במוצאי שבת האחרון", אמר. "אנו קוראים למשטרה לחזור בה ולאפשר למחאה להתקיים בבטחה ובכך להגן על קיומה של מדינת ישראל כדמוקרטיה".