בעקבות סכסוך העבודה שהוכרז לאחרונה מצד ועד עובדי משרד החוץ, הוחלט למנוע את ביקורו הראשון של שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב בתקופתו של בנט. ל-ynet נודע הערב (רביעי) כי הוועד הורה לעובדים שלא לשתף פעולה עם ארגון הביקור, הנפקת האישורים, סידורי האבטחה וכל ההכנות הנדרשות. בלשכת שר החוץ אמרו כי הם לא מכירים את ההוראה שניתנה לעובדים - וכי מבחינתם ההיערכות נמשכה גם היום.
2 צפייה בגלריה
סרגיי לברוב
סרגיי לברוב
אמור להגיע לביקור ראשון מאז 2018. שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב
(באדיבות משרד החוץ של רוסיה)
לברוב אמור להגיע לישראל ביום ראשון הקרוב לביקור ראשון של שר חוץ רוסי מאז 2018. מדובר בביקור עם חשיבות מדינית גדולה, שכן הוא מגיע במקביל לשיחות הגרעין עם איראן בווינה שבהן לרוסיה יש תפקיד חשוב מאוד. כמו כן, לברוב צפוי לבקר בישראל בזמן שישראל מגבירה את התקיפות בסוריה למניעת ההתבססות האיראנית, נושא שמטריד מאוד את הקרמלין.
לפני כשבוע העביר הוועד עדכון לכל הנציגויות הזרות בישראל, לפיו ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה במשרד החוץ, וכי צפויים שיבושים בעבודת המשרד, ובכלל זה בביקורים של אורחים רשמיים המגיעים למדינת ישראל.
"זה כמה שנים שתנאי ההעסקה של עובדי משרד החוץ בארץ ובעולם מורעים באופן שיטתי ומגמתי", נכתב בהודעת הוועד. "זה חצי שנה שנציגי העובדים פונים ומבקשים כי נושאים אלה יוסדרו, ולצערנו המאמצים לא צלחו. על כן עובדי משרד החוץ מוצאים עצמם שוב נאלצים להיאבק על זכויותיהם. אנו קוראים לשר החוץ יאיר לפיד להיכנס לעובי הקורה, ולמנוע הידרדרות נוספת של יחסי העבודה. לעובדי משרד החוץ השפעה קריטית על היבטים רבים של פעילות המדינה. אנו מקווים שלא נצטרך לנקוט צעדים לשיבוש הפעילות החשובה הזו".
2 צפייה בגלריה
יאיר לפיד
יאיר לפיד
העובדים קראו ללפיד להיכנס לעובי הקורה
(צילום: יואב דודקביץ')
גורמים בוועד אמרו ל-ynet כי למרות ההכרזה הנהלת המשרד ושר החוץ נמנעו מלהתייחס לדברים ולהיכנס למשא ומתן רציני ולכן כפי שהובטח – הוועד ישבש את עבודת המשרד ובכלל זה ביקורים של אורחים רשמיים.
ממשרד החוץ נמסר בתגובה: "לאורך שנים משרד החוץ ממלא תפקיד חשוב בשמירה על הביטחון הלאומי של המדינה. ביקור שר החוץ של רוסיה הינו חלק מהפעילות לחיזוק ביטחונה של ישראל ושמירה על היציבות האזורית. אנחנו יודעים וסומכים על עובדי המשרד שהם מבינים את המשמעות של ביקורים מדיניים מהסוג הזה ובטוחים שהם יכבדו אותם. שר החוץ ומנכ"ל המשרד פועלים להטיב את תנאי העובדים מתוך הבנה והערכה של עבודתם המסורה לאורך השנים".