הזמר והשחקן עידן עמדי, שמשרת במילואים מאז 7 באוקטובר כלוחם חיל ההנדסה, נפצע אתמול (שני) באורח קשה ברצועת עזה. עמדי פונה לבית החולים שיבא בתל השומר, והוא מורדם ומונשם עם רסיסים בכל חלקי גופו. מצבו מוגדר "יציב", והוא צפוי לעבור ניתוח. קרובת משפחתו פרסמה באינסטגרם בקשה "להתפלל בשבילו".
2 צפייה בגלריה
עידן עמדי והרמטכ"ל
עידן עמדי והרמטכ"ל
עידן עמדי והרמטכ"ל, בחודש אוקטובר האחרון
בחודש נובמבר האחרון כתב עמדי באינסטגרם כי הוא "מוכן לא להופיע ולא לשיר שנה" כדי להמשיך בלחימה. לדבריו, "אסור להפקיר בשנית את אזרחי הדרום והצפון. כל דבר שהוא לא חיסול חמאס בעזה וטיפול שורש בחיזבאללה בדרום לבנון זה סכנה מיידית לילדים שלנו".
במהלך חודשי הלחימה פורסמה שורה של תיעודים מהרצועה שבהם כיכב עמדי. באמצע החודש שעבר, למשל, פורסם סרטון שצולם מכמה זוויות שתיעד השמדת בית ספר בשכונת שג'אעיה בעזה שבו אותרו תשתיות טרור ובהן גם פירי מנהרות ששימשו את מחבלי חמאס, וכן אמצעי לחימה ומטעני חבלה. מי שהכריז על הפיצוץ בקולו היה לא אחר מאשר עמדי.
"בעוד כקטנה נפוצץ את האיתור, בית הספר, בו מצאו כוחותינו אמצעי לחימה, זירות מטענים ופירי מנהרות", נשמע עמדי אומר בסרטון. "יידע עם ישראל ויידעו כל אומות העולם שאלו הם אויבינו וככה הם מחנכים את ילדיהם. התשובה שלנו לאויבים שלנו היא אחת, כמאמר חג החנוכה - באנו חושך לגרש".

2 צפייה בגלריה
עידן עמדי וחבריו לצוות מניפים את דגל נובה על החוף בעזה
עידן עמדי וחבריו לצוות מניפים את דגל נובה על החוף בעזה
עידן עמדי וחבריו לצוות מניפים את דגל נובה על החוף בעזה
גם כשלושה שבועות לפני כן, הכריז עמדי על פיצוץ של בניין בעזה - והקדיש זאת לזכר הנרצחים בטבח של ה-7 באוקטובר. "בעוד קטנה נפוצץ את האיתור לזכרם של כל הקורבנות, אחינו ואחיותינו שנטבחו ב-7 באוקטובר", אמר הזמר במכשיר הקשר וביקש לציין במיוחד את חבריו - שני לוחמי הימ"מ שנפלו, "אלכסיי שמקלוב ודרור אלטון ז"ל. השם ואנחנו ננקום דמם", אמר.
כמה ימים קודם לכן, היה עמדי חלק מהכוחות הראשונים שהגיעו לחוף הים של עזה - ושם, יחד עם חבריו לצוות, הוא הניף את דגל נובה לזכר הנרצחים מאותה מסיבה.


בתחילת המלחמה ולפני שהחלה הכניסה הקרקעית לעזה, הוצב עמדי בזירה הצפונית - ונפגש שם עם הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, שהגיע לביקור בפיקוד הצפון. הלוי הגיב בחיוך לזמר ואף החמיא על הלבוש המסודר שלו: "וואלה, איזה מדוגם, אפשר לסדר לי גם ציוד כזה?".
מספר ימים קודם לכן ביקש עמדי להעביר מסר לבכירים שיושבים בקריה: "אם קולי נשמע למרחק ומגיע לחדרים שם בקריה, תדעו שאנחנו לא נהיה מוכנים לעצור, אין מידתיות בקרב עם חיות אדם. למדנו בדרך הקשה ביותר, לא בפעם הראשונה, שגורלנו בידינו".
פורסם לראשונה: 21:37, 08.01.24