1 צפייה בגלריה
חוסיין אלמאסי
חוסיין אלמאסי
חוסיין אל-מאסי
קצין בכיר במשמרות המהפכה נקלע למארב של חמושים במחוז סיסתאן ובלוצ'סתאן שבדרום מזרח איראן וניצל מניסיון חיסול. כך דווח הבוקר (שבת) בכלי התקשורת הממלכתיים ברפובליקה האיסלאמית.
לפי סוכנות הידיעות IRNA, קבוצת חמושים פתחה באש לעבר הרכב שבו ישב הבריגדיר גנרל חוסיין אל-מאסי שחלף ליד מחסום - וכתוצאה מהירי נהרג שומר הראש שלו, מחמוד אבסלן, שאביו בכיר במשמרות המהפכה גם כן. האיראנים דיווחו כי היורים נעצרו, אך לא פירטו מעבר לכך.
ביום רביעי, נזכיר, טהרן הודיעה על מעצרם של שלושה מרגלי מוסד בגין הפצת מסמכים ומידע מסווג באותו מחוז. התקשורת האיראנית לא ציינה אם מדובר באזרחים איראנים או באזרחים זרים.
איראן נוהגת לדווח מפעם לפעם כי הצליחה לעצור סוכנים או מרגלים מטעם ישראל או ארה"ב, ובכמה מקרים אותם עצורים אף הוצאו להורג: לפני שנתיים הוציאה איראן להורג אדם שהורשע בהדלפת המידע שסייע לכאורה לאמריקנים לחסל את מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה קאסם סולימאני, בתקיפה בנמל התעופה של בגדד בינואר 2020. המחוז מורכב בעיקר מאוכלוסייה סונית וגובל עם פקיסטן ואפגניסטן, כך שנודע בקבוצות חמושות שמתנגדות לשלטון השיעי, כמו גם עם תופעת הברחות של סמים מעבר לגבול.