גיל בנקס, בן 25 מקיסריה, נהרג אתמול (שני) בנפילה בזמן טיפוס על הר הגעש קוטופקסי באקוודור. שמו הותר לפרסום עם עדכון משפחתו, שחלקה מתגורר מחוץ לארץ.
בנקס טייל לבדו כמה חודשים, ובמהלך טיפוס הוא כנראה נפל. פקחים בשמורה מצאו את גופתו ואת המסמכים שלו - וכך הבינו שמדובר בישראלי.
במהלך הטיול עדכן בנקס את חבריו ברשתות החברתיות על חוויותיו בטיול, ובמרץ האחרון שיתף תמונות וסרטונים מקפיצת הבנג'י הראשונה בחייו. "מקווה שזו הקפיצה הראשונה מבין רבות, החיים נמצאים ברגעים האלה", כתב. בנקס הותיר אחריו הורים, אח ואחות.
ממשרד החוץ נמסר כי סמוך לשעה 2:00 (שעון ישראל) התקבל דיווח בשגרירות ישראל באקוודור על ישראלי שנהרג בנפילה בזמן טיפוס לפסגת ההר הסמוך לבירה קיטו. הקוטופקסי הוא ההר השני בגובהו באקוודור, ופסגתו מתנשאת לגובה של 5,897 מטרים.
השגריר הישראלי בקיטו, זאב הראל, עדכן את מנהלת המחלקה לישראלים בחו"ל באגף הקונסולרי, ענת אביתר, במהלך הלילה על מנת ליידע את המשפחה ולהתחיל בתהליך העברת הארון לישראל. "המשפחה קיבלה את הבשורה המרה והמחלקה לישראלים בחו"ל יחד עם קונסול השגרירות, שגיא רבובסקי, מלווים את המקרה ומסייעים בכל הנדרש", נמסר.
2 צפייה בגלריה
הר געש קוטופקסי אקוודור
הר געש קוטופקסי אקוודור
הר הגעש קוטופקסי באקוודור
(צילום: shutterstock)
ראש המועצה האזורית חוף הכרמל, אסיף איזק, מסר כי "המועצה האזורית חוף הכרמל ותושביה כולם אבלים על לכתו בטרם עת של בן המקום, תושב קיסריה. אנו מחבקים את המשפחה בשעתה הקשה, ונעשה כל שניתן כדי לסייע להם ולתמוך בהם בתקופה קשה זו".
הרב רותם תומר, שליח חב"ד בקיטו, אמר כי "קוטופקסי הוא מושלג ומאוד יפה לראות אותו. כדי לטפס עליו צריך מדריך מקצועי ולא לחסוך. תרמילאים שאוהבים טבע באים לשם, בדרך כלל לא מטיילים שם לבד. יש שם קרח ותנאים קיצוניים וכדאי לקחת מדריך".