מרחב כינרת במשטרה פתח בחקירת חשד להצתה במתבן במושב כפר שמאי בתחומי המועצה האזורית מרום הגליל. ארבעה סוסים גזעיים שערכם נאמד במיליוני שקלים נספו משאיפת עשן בשריפה שפרצה הלילה (בין ראשון לשני) באורווה במקום. בתיעוד מהזירה (בפתח הכתבה) נראים כמה גברים שופכים לחשד חומר דליק באזור המתבן. על הגדר הונחה מחסנית M-16, ובשל כך גובר החשד שמדובר בניסיון לגביית דמי חסות (פרוטקשן).
בשעה 1:25 התקבלה הודעה במוקד 102 על שריפה במתבן במושב. ארבעה צוותי כיבוי מתחנת גליל-גולן בפיקודו של מפקד המשמרת רשף גדי אזולאי הגיעו למקום והצליחו לחלץ כמה סוסים מהמתבן שמשמש כאמור גם כאורווה.
4 צפייה בגלריה
תיעוד הצתת השריפה במתבן בכפר שמאי
תיעוד הצתת השריפה במתבן בכפר שמאי
המחסנית על גדר המתבן
4 צפייה בגלריה
תיעוד הצתת השריפה במתבן בכפר שמאי
תיעוד הצתת השריפה במתבן בכפר שמאי
השריפה במתבן
מדוברות כיבוי והצלה במחוז הצפון נמסר כי "בהגיעם למקום, זיהו לוחמי האש כמה סוסים לכודים. תחת מטען אש כבד ועשן רב הם חילצו תשעה סוסים מהמבנה הבוער. כמה סוסים נוספים נפגעו בשריפה. במקביל לפעולות חילוץ הסוסים, כיבו לוחמי האש את השריפה".
בעל המתבן טוען כי לא קיבל איומים בעבר או דרישות לתשלום דמי חסות, אך הדגיש כי הממצאים מעידים בוודאות על הצתה מכוונת. הוא הוסיף כי פרט לסוסים שנספו, פונו שניים נוספים לטיפול בבית חולים וטרינרי. הסוסים הגזעיים באורווה משתתפים בתחרויות בכל העולם.

"החרפה בטרור החקלאי"

עמית סופר, ראש המועצה האזורית מרום הגליל, אמר: "בשנים האחרונות חלה החרפה בטרור החקלאי בגליל בכלל ובמרום הגליל בפרט. את הדגל האדום הזה אנחנו מניפים חזק. שוחחתי עם שרים, כולל לאחרונה עם השר בן גביר ועם בכירים במשטרה. מדובר בטרור לכל דבר ויש להיאבק בו בשילוב כוחות. חקלאים קורסים ומשפחות נתונות לפחד ולמצוקה כלכלית.
"לא נתפס בעיניי שהאיומים הקיומיים מופנים אלינו מתוך החברה הישראלית. החקלאות בצפון היא מגן ביטחוני ולא רק מקור פרנסה. אני פונה לראש הממשלה להניף את דגל האזהרה הזה יחד איתנו, להציב קו אדום ולהדוף בכל האמצעים את הפשיעה החקלאית. היום אשוב ואשוחח עם השר בן גביר על האירוע החמור שאירע בכפר שמאי".