לקוחות בסניף של "איקאה" בשנגחאי ניסו להימלט בשבת מהחנות - כדי לא להיכנס לבידוד.
בסביבות השעה 20:00 הודיעו בכריזה ללקוחות שהסניף חייב להיסגר מיד בגלל מגפת הקורונה, ושמרגע זה אסור להיכנס לחנות או לצאת ממנה. ברשת פורסם תיעוד של הקהל ממהר לשערי הסניף. לפי הפרסומים בסין, מי שלא הספיקו לברוח נדרשו להישאר ב"איקאה" מ-20:00 עד חצות, ולאחר מכן נשלחו לבידוד של יומיים במלונית או במרכז בידוד אחר. אחרי היציאה מהבידוד המזורז נדרשים הסינים להיות תחת מעקב רפואי במשך חמישה ימים ולעבור בדיקות.

5 צפייה בגלריה
סין לקוחות בורחים מסניף של איקאה ב שנגחאי אחרי הטלת סגר
סין לקוחות בורחים מסניף של איקאה ב שנגחאי אחרי הטלת סגר
השומרים מנסים למנוע מהלקוחות לברוח
בניגוד לרוב העולם, שלמד לחיות "לצד הנגיף", סין ממשיכה לדגול במדיניות "אפס הדבקה" וממהרת להטיל סגרים על מקומות שבהם התגלו חולי קורונה – או אנשים שבאו במגע עם הנדבקים. כתוצאה מכך רבים מצאו את עצמם תקועים במשך שעות במסעדות, מכוני כושר ומשרדים.
במערכת הבריאות של שנגחאי החליטו להטיל סגר על סניף "איקאה" ברובע שוהוי, אחרי שהתברר שבמקום שהה אדם שבא במגע עם ילד בן 6 שחזר לשנגחאי מטיבט, ואובחן חיובי לנגיף. לא נאמר אם אותו אדם היה בסניף בשבת בערב, בזמן ההודעה הפתאומית על סגר.
למרות שהילד לא פיתח תסמינים, עד יום ראשון איתרו הרשויות קרוב ל-400 בני אדם שהיו בקרבתו והורו להם להיכנס לבידוד. לפי התקשורת המקומית 80,000 בני אדם נדרשו לעבור בדיקות PCR.
לפי רשת BBC, הסניף של החברה השבדית ברובע שוהוי בשנגחאי נפתח ב-1998, והיה הסניף הראשון של "איקאה" בסין. כיום יש ל"איקאה" 35 סניפים ברחבי המדינה.
5 צפייה בגלריה
סין סגר בעיר שנגחאי קורונה
סין סגר בעיר שנגחאי קורונה
ברחובות שנגחאי בזמן הסגר
(צילום: רויטרס )
שנגחאי, שבה חיים יותר מ-25 מיליון תושבים, הטילה בחודש מרץ סגר נוקשה שנמשך כחודשיים. במהלך הסגר דווח על תושבים שסובלים ממחסור במזון ועל תנאים קשים במרכזי הבידוד של הרשויות. שנגחאי הצליחה להוריד את מספר הנדבקים, וביממה האחרונה דווח על שישה נדבקים חדשים בעיר - רק אחד מהם פיתח תסמינים. אתמול הודיעו הרשויות בעיר שהן יפתחו את בתי הספר וגני הילדים ב-1 בספטמבר אחרי חודשים שבהם מוסדות החינוך היו סגורים.
בסין דווח ביממה האחרונה על 2,478 נדבקים בקורונה, בהם 770 נדבקים שפיתחו תסמינים. אתמול הודיעה המדינה על 2,604 נדבקים בנגיף. בעיר הבירה בייג'ינג לא דווח על נדבקים חדשים.