1 צפייה בגלריה
אהוד אולמרט
אהוד אולמרט
בני הזוג נתניהו ואהוד אולמרט, בחודש שעבר בבית המשפט
(צילום: AP)
תביעת הדיבה של משפחת נתניהו נגד ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט: פרקליטם של בנימין, שרה ויאיר נתניהו הגיש היום (ה') לבית משפט השלום בתל אביב מענה לבקשות המקדמיות של אולמרט, שדרש שיעברו בדיקה פסיכיאטרית על ידי מומחה מטעמו ושיענו על שאלות לגבי מצבם הנפשי.
בתביעה שהגישו בני המשפחה הם דורשים פיצוי של 837 אלף שקל מאולמרט, שכינה אותם בראיונות לתקשורת "חולי נפש". לקראת הדיון הראשון בהליך, שהתקיים בחודש שעבר, ביקש אולמרט מבית המשפט שהמשפחה תוותר על הסודיות הרפואית שלה על מנת שיוכל להתגונן.
במענה שהגיש דרש פרקליט המשפחה עו"ד יוסי כהן לדחות את בקשות אולמרט: "למרבה הצער, במקום שהנתבע ייסוג, יירפה ויביע חרטה, הוא ממשיך בהגשת בקשות מכפישות. למרבה המבוכה הנתבע מתייחס להליך המשפטי במידת היהירות שכה מאפיינת אותו. מדובר בניסיון סחיטה מובהק שמטרתו הברורה הרתעת התובעים מהגנה על זכויותיהם. אין ולא יכולה להיות כל ראייה להוכחת טיעוניו הבזויים".

לטענת בני המשפחה, מטרת הבקשות של אולמרט אינו ביסוס טענת "אמת דיברתי", אלא ניסיון לגרום להם מבוכה באמצעות מסע דיג עקר: "הוא הכפיש וממשיך להכפיש באופן ציני, מכוער וחסר תקדים משפחה שלמה, שבראשה עומד ראש ממשלה לשעבר. הכל מתוך קנאה, אינטרסים זרים וערלות לב לשמה".
התגובה שהגיש עו"ד כהן נפרשת על שישה עמודים. לאחר שהשופט עמי יריב הקציב את מתן התשובה לחמישה עמודים בלבד, הוגשה בקשה נפרדת להרחיב את התשובה בעמוד נוסף.
במסגרת ההליכים המקדמיים בתביעה ביקש אולמרט להורות לשלושת בני המשפחה להיבדק על ידי "מומחה מתחום בריאות הנפש" לבחירתו, זאת לצורך "חוות דעת בנושא". הבקשה הוגשה על ידי סנגורו, עו"ד אמיר טיטנוביץ'.
אולמרט הגיש שאלונים ודרש מבני משפחת נתניהו לענות עליהם. הוא העלה סדרת שאלות הקשורות למצבם הנפשי, חלקן עוקצניות, וכן לגבי מצבו התעסוקתי של הבן יאיר.
בדיון הראשון ניסה השופט יריב להביא את הצדדים לפשרה, כדי למנוע משפט פומבי שיהפוך לדבריו ל"קרקס שיגרור את מוסד ראש הממשלה לבוץ". הוא הציע פשרה שבמסגרתה ייקבע שדבריו של אולמרט היו בגדר "הבעת דעה" בלבד, והוא לא יידרש להתנצל. אולמרט הסכים, אולם בהמשך הגיעה דרישה מצד משפחת נתניהו לקבוע כי שאלת הפיצוי תישאר לשיקול דעתו של השופט. אולמרט סירב לכל הסכם שבו תיכלל המילה "פיצוי" - אף שהשופט הבהיר כי אין בכוונתו להטיל פיצוי כלשהו.