4 צפייה בגלריה
רועי ביבר בנימין, מאיר ארלי
רועי ביבר בנימין, מאיר ארלי
סרן רועי ביבר וסמל בנימין מאיר ארלי. נפלו בקרבות בצפון הרצועה
סמל בנימין מאיר ארלי, בן 21 מבית שמש, לוחם בגדוד 101 של חטיבת הצנחנים, נפל בקרבות בצפון רצועת עזה. שרה, אחותו הגדולה של בנימין, סיפרה היום (ראשון) על אהבתו לארץ ישראל. "עניין הקמת ויישוב הארץ היה לו חשוב מאוד. הוא היה אח פשוט אמיץ, חזק, גבר שבגברים. לא היה גבר כמוהו. הוא עשה הכול בשביל כולם ותמיד היה שמח. הוא תמיד חייך לכולם, עזר לכולם, וכולם אהבו אותו, היו לו המון חברים".
האחות אמרה כי מאיר "היה האבן של המשפחה. הוא חיזק את אמא שלי כל הזמן ולא היו אנשים כמוהו. אנחנו שישה אחים, אני הכי גדולה והוא אחריי, הוא היה המודל לחיקוי של כל האחים. כולם הסתכלו עליו בהערצה. הוא היה נגביסט אפילו שהוא לא היה כזה גדול, בגלל המנטליות החזקה שלו. כולנו בשוק עדיין וכולנו שבורים".
4 צפייה בגלריה
סמל בנימין מאיר ארלי ז"ל עם משפחתו
סמל בנימין מאיר ארלי ז"ל עם משפחתו
סמל בנימין מאיר ארלי ז"ל עם משפחתו. "מודל לחיקוי לכל האחים"
(באדיבות המשפחה)
בקרבות בצפון הרצועה נפל גם סרן (מיל') רועי ביבר בן 28, ממושב צור משה בשרון, מפקד צוות ביחידת יהל"ם בחיל ההנדסה הקרבית. בעקבות נפילתו פרסמה המועצה האזורית לב השרון: "המועצה אבלה ומרכינה ראש על נפילתו בקרב של סרן (מיל') רועי ביבר ז"ל, אשר חרף את נפשו למען ההגנה על ביטחון מדינת ישראל".
במועצה סיפרו כי "רועי גדל והתחנך בלב השרון, למד בבית הספר היסודי בכר רוסו, חטיבת הביניים ותיכון דרור והיה בוגר תנועת הנוער וגרעין עודד 'בני המושבים' (התנועה החדשה). מועצה אזורית לב השרון ותושביה כואבים את כאב המשפחה, מלווים אותה ומחבקים אותה בצערה הכבד מנשוא".
4 צפייה בגלריה
סרן במיל' רועי ביבר ז"ל בספר מחזור
סרן במיל' רועי ביבר ז"ל בספר מחזור
סרן רועי ביבר ז"ל בספר מחזור
בספר המחזור בבית הספר היסודי נכתב עליו "רועי את משחקי ה-NBA לעולם לא מחמיץ ואת קבוצתו דטרויט מעריץ. בנוסף רועי מצטיין בלימודים. הוא גם יו"ר מועצת התלמידים. ואת רועי שלנו כולם אוהבים". היום בשעה 14:00 יובא סרן ביבר למנוחות בחלקה הצבאית בבית העלמין במושב צור משה.
4 צפייה בגלריה
דוד (דודי) דגמי , שלמה גורטובניק , עדן פרוביזור, עדי מאלכ חרב,שחר פרידמן, ג׳מאל עבאס
דוד (דודי) דגמי , שלמה גורטובניק , עדן פרוביזור, עדי מאלכ חרב,שחר פרידמן, ג׳מאל עבאס
נפלו בקרבות ברצועת עזה בסוף השבוע
( צילום: דובר צהל)
מתחילת המלחמה הותרו לפרסום שמותיהם של 380 חללי צה"ל. אמש התיר דובר צה"ל לפרסם את שמותיהם של חמישה לוחמים שנהרגו בקרבות העזים בצפון רצועת עזה במהלך סוף השבוע, ואת שמו של פרמדיק בחטיבה הדרומית באוגדת עזה שנפל ב-7 בנובמבר.
סמל-ראשון שלמה גורטובניק (21) ממודיעין, חובש קרבי בגדוד 46 בחטיבה 401 (עוצבת עקבות הברזל). סרן עדן פרוביזור (21) מאלפי מנשה, מפקד מחלקה בגדוד 52 בחטיבה 401 (עוצבת עקבות הברזל). סמל-ראשון עדי מאלכ חרב (19) מבית ג'אן, לוחם בסיירת הנח"ל בחטיבת הנח"ל. סמל-ראשון שחר פרידמן (21) מירושלים, לוחם בגדוד 101 בחטיבת הצנחנים. רב-סרן ג'מאל עבאס (23) מפקיעין, מפקד פלוגה בגדוד 101 בחטיבת הצנחנים, נפלו בקרבות הצפון הרצועה. רב-סמל ראשון במיל' דוד (דודי) דגמי (43) מראשון לציון, פרמדיק בחטיבה הדרומית באוגדת עזה, נפל ב-7 בנובמבר.