לרגל יום העצמאות התקשט קמפוס אוניברסיטת תל אביב בדגלי ישראל חגיגיים, אלא שבעיניה של מרצה אחת המנהג ממש לא מצא חן. ד"ר ענת מטר, מרצה בחוג לפילוסופיה ופעילת שמאל קיצוני מוכרת, פרסמה בפייסבוק תמונה של הספרייה המקושטת דגלים, תחתיה כתבה "ככה נראית מחלה" - ועוררה סערה.
דבריה של מטר גררו ביקורת חריפה כלפיה ברשתות החברתיות, ונכתבו לו כבר יותר מ-1,200 תגובות מאז פורסם ביום שישי. "אנשים כמוך הם המחלה במדינה שלנו" כתב אחד הגולשים בזעם. אחרים האשימו אותה בעידוד הטרור. רבים נוספים פרסמו דגלי ישראל בתגובה על דבריה.
1 צפייה בגלריה
מרצה באוניברסיטת תל אביב מכנה את דגל ישראל כ''מחלה''
מרצה באוניברסיטת תל אביב מכנה את דגל ישראל כ''מחלה''
הפוסט שעורר סערה
(צילום: מתוך פייסבוק)
ד"ר ענת מטר היא מרצה בכירה בחוג לפילוסופיה באוניברסיטת תל אביב ונחשבת לפעילת שמאל רדיקלי כבר שנים ארוכות. היא השתתפה בפעילויות מחאה רבות ובעצרות כנגד הכיבוש בשטחים. היא פעילה בין השאר בתנועת "תעאיוש", הייתה פעילה ב"קמפוס לא שותק" וריכזה משמרות מחאה של מרצים וסטודנטים יהודים וערבים.
בחודש מאי 2021 נמנתה ד"ר מטר עם 185 ישראלים שחתמו על מכתב לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, ובו קריאה לבית הדין שלא לסמוך על הגופים הרשמיים של מדינת ישראל ולחקור בעצמו את הנעשה: "אנו מבקשים להביע את חשדנו העמוק, בהתבסס על ניסיון העבר, כי מדינת ישראל, כולל מוסדותיה החוקרים והמשפטיים, אינה מתכוונת כלל לחקור ברצינות תלונות על פשעי מלחמה", נכתב. בין החתומים על אותו מכתב היו עשרה חתני פרס ישראל, 35 פרופסורים, קצינים בכירים במילואים, סופרים, אנשי רוח, פעילי שמאל וחוקרים.
יו"ר ועדת החינוך של הכנסת, ח"כ שרן השכל, הוסיפה כי "המחלה היחידה היא השנאה וההלקאה עצמית. מי שרואה בתליית דגלי ישראל במוסד אקדמי שחוגג את חירות המדינה שלנו ואת עצמאותה כ'מחלה', צריך לעשות חשבון נפש. אנחנו רגע לפני יום הזיכרון, לא ייתכן שאישיות בכירה באקדמיה תפרסם התבטאות קשה שכזו באופן פומבי".
מאוניברסיטת תל אביב נמסר בתגובה: "כנהוג לקראת יום העצמאות, קמפוס האוניברסיטה צבוע בכחול לבן. האמירה נאמרה בפייסבוק הפרטי של המרצה ואין לכך קשר לאוניברסיטה".