לוחמי הימ"מ ושב"כ עצרו אמש (ראשון) שוהה בלתי חוקי פלסטיני בכביש 6, סמוך לצומת נחשונים, בחשד שתכנן לבצע פיגוע. מהמשטרה נמסר כי המעצר בוצע בעקבות מידע שהתקבל מהשב"כ. החשוד הועבר לחקירה והכביש נסגר בעקבות המעצר. החשוד שנעצר לא היה חמוש והיה בדרכו לביתו בדאהריה שבדרום הר חברון לאחר יום עבודה בישראל. הוא הביע בפני חבריו כוונות כלליות לבצע פיגוע - ולכן נעצר.
באופן חריג למדי, במבצע המעצר לקח חלק גם המפכ"ל יעקב שבתאי. הוא היה בדרך מאזור המרכז לביתו כאשר קיבל דיווח על היערכות הימ"מ לפני מעצר החשוד. כיוון שהיה קרוב מאוד לאזור, החליט להגיע לשם - כשהוא בלבוש אזרחי ועם כובע משטרתי, להפתעת השוטרים לקח חלק במבצע.
1 צפייה בגלריה
השב''ח בכביש 6
השב''ח בכביש 6
המעצר בכביש 6
המעצר אמש הגיע בעיצומה של מתיחות ביטחונית רבה, אחרי גל הטרור בישראל והמאמץ הנרחב כעת של מערכת הביטחון לסכל כל ניסיון פיגוע נוסף. סיכול דרמטי שכזה אירע בלילה שבין שישי לשבת: כוחות ימ"מ, שוב בהכוונה של שב"כ, חיסלו אז שלושה מחבלים מהג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני שלפי החשד היו בדרכם לבצע פיגוע - כשברשותם רובים ורימונים. המחבלים חוסלו בתום קרב יריות ליד ג'נין, שבו גם נפצע קשה סגן-ניצב ש', שכעת מאושפז בבית החולים רמב"ם. עוד שלושה לוחמים נפצעו קל באותה תקרית, שכמה שעות לאחריה נעצר חשוד נוסף בקשר לאותה חוליה באזור טול כרם, בפעילות חריגה לאור יום.
במסגרת המאמצים לסכל פעילות חבלנית תוגברו כוחות המשטרה וצה"ל, גם בתוך שטחי הקו הירוק וגם ביהודה ושומרון, שם צה"ל שלח מאות חיילים כדי "לסתום" פרצות בגדר ההפרדה. מוקדם יותר אתמול התייחס ראש הממשלה נפתלי בנט לדריכות הביטחונית הגבוהה, ואמר בביקור שערך עם ראש השב"כ רונן בר באזור השומרון: "יש למחבלים כל מיני רעיונות ולכן אנחנו בדריכות-על, גם שב"כ וגם משטרת ישראל, כדי לזהות כל שביב רעיון או תכנון לפיגוע ולסכל את זה מבעוד מועד". לדברי בנט, "אנחנו נכנסים עכשיו לתקופה של 'שגרה דרוכה', כשאנחנו רוצים שאזרחי ישראל יחזרו לשגרה וכוחות הביטחון יהיו בדריכות שיא. זה לא מאמץ של פעולה אחת אלא מאות רבות של פעולות שקורות כל הזמן. ביחד נעשה את המאמץ לשבור את הגל הזה".
פורסם לראשונה: 23:11, 03.04.22