2 צפייה בגלריה
 ראש השב"כ הנכנס רונן בר יוצא לתקשורת
 ראש השב"כ הנכנס רונן בר יוצא לתקשורת
ראש השב"כ רונן בר
(צילום: יאיר שגיא)
ראש השב"כ רונן בר הגיע אתמול (חמישי) לשיחה סגורה בוועידת הנשיאים בירושלים - וסקר בפני הנוכחים את ההתפתחויות הביטחוניות האחרונות - בהן המתיחות, החשש מהסלמה וסיכול מאות פיגועים משמעותיים - בהם פיגועי מטען, ירי וחטיפה. בנאומו הוא נקב בהיקף המעצרים של שב"כ וצה"ל: יותר מ-3,000 בשנה.
בר ציין כי היקפי הטרור וניסיונות הפיגועים איתם נאלצים להתמודד בארגון בפרט ובמערכת הביטחון בכלל הם "אסטרונומיים". ראש השב"כ הציג שקופית שעליה היו נתונים על אירועי חיכוך בין יהודים לערבים, ואמר כי מיעוט מאותם אירועים מוגדר כ"פיגועי טרור". לדבריו, כמעט כל אירוע כזה מגיע לאחר גלים של טרור פלסטיני. הוא ציין כי כמות האירועים בהם פלסטינים פוגעים או מנסים לפגוע ביהודים גדול בהשוואה לאירועים ההפוכים.
2 צפייה בגלריה
מאחז גופנה שבבנימין
מאחז גופנה שבבנימין
מאחז בבנימין. בר: "הציבור בהתיישבות סופר נורמטיבי ושומר חוק"
"הציבור בהתיישבות ביהודה ושומרון הוא סופר נורמטיבי ושומר חוק", אמר. עם זאת, הוא ציין כי אחוז קטן מאוד של נוער גבעות "פוגע במפעל ההתיישבות כולו".
משרד הבריאות הפלסטיני דיווח על שני פצועים קשה "מירי מתנחלים" בבנימין במהלך הלילה. בין כמה מתנחלים לפלסטינים התפתח חיכוך פיזי שהידרדר לזריקת אבנים הדדיות. בשלב מסוים המתנחלים החלו בירי חי וירי זיקוקים לעבר הפלסטינים, ששניים מהם נפצעו. לפי סוכנות הידיעות הפלסטינית "וופא", מתנחלים ממאחז אש קודש נכנסו לאזור דרום העיירה קוסרה (עמק שילה) באמצעות טרקטורון ותקפו בתי אזרחים.
עדי ראייה סיפרו לסוכנות הידיעות כי "מתנחל ירה מנשק אוטומטי לעבר האזרחים שיצאו להגן על בתיהם ופצע את מסעוד אבו ראידה ומוחמד חאלד חסן". עוד לפני האירוע כמה מהפלסטינים הבעירו צמיגים בוערים סמוך למאחז.
בצהריים אירע חיכוך נוסף, בצומת רימונים, גם כן בבנימין. כ-100 פלסטינים התקהלו ליד הכיכר ולמקום הגיעו כ-40 מתנחלים. הצדדים יידו אבנים אחד לעבר השני, וגם האירוע הזה הסתיים בירי של אחד המתנחלים, שלפי דיווחים פצע פלסטיני. כוחות ביטחון הגיעו למקום.
בנאומו הסגור אתמול ראש השב"כ סקר בוועידה גם את אירועי שומר החומות כ"קו פרשת מים" עם השלכות רוחב ביטחוניות, שאת האדוות שלהם אנחנו רואים עד לאירועים במציאות היום-יומית.