דיווח על תקיפה בסוריה - שבניגוד לרוב הגדול של המקרים הקודמים, לא מגיע מהטלוויזיה הסורית או מסוכנות הידיעות סאנ"א.
כלי תקשורת בסוריה דיווחו לפנות בוקר (ראשון), בסביבות השעה 4:30, על הדי פיצוצים שנשמעו באזור דמשק וסביבתה. במשך שעות, ובניגוד לרוב המקרים הקודמים, לא נמסרו פרטים נוספים - אבל מעט אחרי השעה 8:00 דווח ברשת "ספוטניק" הרוסית כי חיל האוויר הישראלי הוא שתקף באזור דמשק.
1 צפייה בגלריה
תקיפה בסוריה סוריה דמשק
תקיפה בסוריה סוריה דמשק
תקיפה באזור דמשק, ארכיון
(צילום: EPA)
גורם בכיר אמר ל"ספוטניק" כי "מטוסי חיל האוויר שיגרו כמה טילים לעבר אזור דמשק, ומערכות ההגנה האווירית יירטו את רוב הטילים לפני שאלו פגעו במטרותיהם". לדבריו, צוותים של הצבא הסורי החלו להגיע לאחד האתרים כדי לאמוד את הנזק.
המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, ארגון היושב בלונדון ומזוהה עם האופוזיציה, דיווח כי פיצוצים עזים אירעו במחסני טילים של מיליציות איראניות, מערבית לדמשק. נזק נגרם מהתקיפות, אך לא ידוע על נפגעים. לפי שעה, לא ידוע אם מקור הפיצוצים הוא בתקיפה מהאוויר או בתקיפה קרקעית באמצעות טילים.
פרשננו לענייני ביטחון רון בן ישי מציין כי ייתכן שהתקיפה הלילה – אם אכן ישראל היא שאחראית לה – התבצעה באמצעות טילים וחימושים שנורו מהקרקע, ולא באמצעות מטוסים.
לפני כשבוע דיווחו כלי התקשורת בסוריה כי הופעלו מערכות ההגנה האווירית בסוריה נגד תקיפה ישראלית, גם כן באזור דמשק. זו הייתה תקיפת חיל האוויר הראשונה שדווחה בסוריה מאז שמאות טייסים וקצינים במילואים הודיעו שלא יתייצבו למילואים בעקבות ביטול עילת הסבירות.
לפי הדיווחים אז, נהרגו באותה תקיפה שישה בני אדם - ארבעה חיילים סורים ועוד שניים שזהותם לא ידועה - וההערכה היא כי בין ההרוגים היה גם מדען שעוסק בפרויקט לדיוק טילים.