36 חוסים במוסד בר דרור בכפר סבא לקו אתמול (חמישי) בשלשולים אחרי שאכלו ארוחה במקום. משרד הבריאות מסר כי שלושה מהם סובלים מחום, ולאחר בדיקה של לשכת הבריאות המחוזית נמצאו במוסד כשלים תברואתיים. על כן, הוחלט לסגור את המטבח במקום לבישול ולהכנת סלטים. במוסד שוהים ילדים הזקוקים לשיקום נפשי, אולם אף אחד מהם לא אושפז בעקבות האירוע.
1 צפייה בגלריה
מעון חוסים בית בר דרור בכפר סבא
מעון חוסים בית בר דרור בכפר סבא
המעון בכפר סבא
(צילום: נדב אבס )
למוסד, כך נמסר, ניתנה אפשרות להגיש ארוחת ערב ובוקר ממוצרי חלב וטונה משימורים. ארוחות הצהריים במוסד יסופקו על ידי גורם חיצוני. "צוות של משרד הבריאות עורך בדיקות אפידמיולוגיות לבדיקת מקור ההתפרצות", נמסר עוד. במקום שוהים 100 חוסים.
בחודש מאי האחרון מתו מהרעלה שלושה דיירים במעון "בית דפנה" לבעלי מוגבלויות בחולון. משרד הבריאות העריך אז כי מותם של השלושה נגרם מחיידק שנמצא בבשר שהוגש במעון. 30 מתוך 100 הדיירים במעון סבלו משלשולים ומהקאות, אולם עבור רובם היה מדובר באירוע חד-פעמי.
בבדיקת משרד הבריאות נמצא חיידק המצוי בבשר, אך לא ידוע ולא ניתן לקבוע בוודאות האם החיידק הגיע עם הבשר או שהדבר נגרם כתוצאה מטיפול לא נכון. בעקבות האירוע הקשה שבו מתו שלושה הדיירים במעון בחולון, ביקש משרד הרווחה לתגבר את הבקרה על המטבחים במסגרות החוץ ביתיות לאנשים עם מוגבלות כדי לוודא את יישומם של הנהלים והסטנדרטים הנדרשים לבישול וחימום מזון. שלושת הנפטרים היו במצב רפואי מורכב, ואחת מהן הייתה מבוגרת מאוד.
מהמוסד בר דרור נמסר בתגובה: "ביום רביעי בערב מספר דיירים במעון החלו לשלשל ובהמשך התפשטו התסמינים בהדרגה לדיירים נוספים במעון. הדבר דווח לרופא המעון שהחל בטיפול. עדכנו את המשפחות ומשרד הרווחה. הזמנו את משרד הבריאות שבדק את מטבח המעון, נשלחו בדיקות למעבדה ונפעל בהתאם לתוצאות שטרם נתקבלו.
"מאחר שההתפשטות נעשתה בהדרגה ובנוסף ישנם עובדים שלקו בתסמינים למרות שלא אכלו במעון, אנחנו לא יודעים עדיין מה גרם לשלשולים. התחלנו לעבוד עם חברת קייטרינג חיצונית עד שיתקבלו תוצאות. לשמחתנו יש כבר שיפור במצב הדיירים החולים. המעון עובד לפי הוראות משרד הבריאות ותחת התייעצות עם טכנולוג מזון.
"מטבח המעון עובד כבר 45 שנה ומעולם לא הייתה לנו הרעלת מזון ואנו מקווים שגם עכשיו לא מדובר בהרעלה, אך כרגע אנו עסוקים בטיפול בדיירים שכאמור מצבם משתפר ומודים למשרד הבריאות ומשרד הרווחה על עזרתם בהתמודדות עם המצב".