2 צפייה בגלריה
טקס ראש השנה תשפ״ד במטה הארצי בירושלים
טקס ראש השנה תשפ״ד במטה הארצי בירושלים
בן גביר והמפכ"ל בראש השנה. עוד חצי שנה
(צילום: אלכס קולומויסקי)
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הודיע הערב (רביעי) כי החליט להאריך את כהונתו של מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יעקב שבתאי, בשישה חודשים. החלטת השר בן גביר תובא לאישור הממשלה, וכהונת המפכ"ל תוארך עד ל-17 ליולי 2024.
הודעת בן גביר מגיעה כשבוע אחרי שהודיע לנציבת שירות בתי הסוהר, רב-גונדר קטי פרי, כי החליט שלא להאריך את כהונתה - צעד שעורר סערה בקואליציה משום שננקט בניגוד לסיכומים בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ.
הכותרת
הפשיעה לא נעלמה, רק עברה למצב מלחמה
22:57

גורמים בסביבת השר בן גביר אמרו הערב כי "בניגוד לנציבת שב"ס, שלשר אין אמון בה והיא לא מימשה את מדיניות השר, היחסים בין השר למפכ"ל השתפרו במהלך השנה האחרונה". לדבריהם, "המדיניות של השר מחלחלת למשטרה, והוא מרוצה מעבודתה".
המפכ"ל שבתאי הודה לבן גביר על הבעת האמון, ומטעמו נמסר כי הוא "ימשיך לפעול למען ביטחון אזרחי מדינת ישראל ולהוביל את משטרת ישראל ככל שיידרש".
בשבוע שעבר נימק בן גביר את החלטתו שלא להאריך את כהונתה של פרי בין היתר ב"פערים ואי-הסכמות, עד כדי חוסר אמון מוחלט, שהתגלעו בינינו". עוד כתב לפרי כי סיבה נוספת להחלטה היא ש"לאורך אירועים משמעותיים נמנעת מלממש את מדיניותי, ואף פעלת, לא אחת, בניגוד לה".
2 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר ורטי פרי בביקור במתקן כליאה בו מוחזקים מחבלי חמאס מכוח נוח'בה
איתמר בן גביר ורטי פרי בביקור במתקן כליאה בו מוחזקים מחבלי חמאס מכוח נוח'בה
נציבת שב"ס היוצאת קטי פרי ובן גביר. את הכהונה שלה הוא לא האריך
(צילום: דוברות שב"ס)
בהמשך ציין בן גביר כמה אירועים, שלטענתו נוהלו בניגוד לעמדתו: ניהול משא ומתן בראשותה של פרי עם מחבלי חמאס על תנאיהם בכלא; ניסיון שלה לטענתו לטייח מקרה בבית הסוהר רימונים שבמסגרתו התפרעו עשרות אסירים במקום; ויציאתו של ראש ארגון הפשיעה כוטייר לשמחה משפחתית, מבלי שלטענתו עודכן בדבר על ידה.
בתגובה להודעת בן גביר תקפה בשבוע שעבר רב-גונדר פרי את השר, ומסרה כי "ההחלטה משולבת בטענות מופרכות וחסרות שחר, תלושות מהמציאות וילדותיות, המראות את אי הבנתו בשב"ס. הנציבה תשיב למכתב השר בערכאה הנכונה". בכיר לשעבר בשב"ס אמר לאחר מכן כי "הרפש בין הנציבה לשר הממונה עליה הגיע לשיא, ולא משנה מה כבר יקרה בממשלה בכיפופי הידיים בין גנץ לבן גביר, היא לא יכולה להמשיך לעבוד איתו יום אחד יותר מהקדנציה שלה".