בבעיטות ומכת אגרוף: שלמה פורת (74) מחיפה הותקף הבוקר (חמישי) בידי נהג בן 25 תושב העיר, לאחר שסימן לו כי עליו לאותת לפני מעבר נתיב. פורת טופל במקום על ידי נתנאל מנחם, חובש בכיר במד"א שהיה עד לתקיפה, ופונה למרכז הרפואי כרמל כשהוא סובל מדימום תוך מוחי.
"עליתי עם הרכב בכביש נחל הגיבורים והפעלתי את האיתות כדי לעקוף את הנהג שנסע לפניי", סיפר פורת, נשוי, אב לארבעה וסב לחמישה. "הוא סטה פתאום מהנתיב הימני אל השמאלי וכמעט התנגש בי", אמר.
2 צפייה בגלריה
שלמה פורת
שלמה פורת
"רק סימנתי לו להפעיל וינקר". שלמה פורת בבית החולים
(צילום: אלי דדון)
"נתתי לו לעבור, וכשהוא חזר לנתיב הימני סימנתי לו עם היד שהוא צריך להפעיל את האיתות. הוא כעס, פתח את החלון וזרק לי משהו לתוך הרכב תוך כדי נהיגה. קצת כעסתי. עקפתי אותו והתחלתי להאט כדי להוריד לו את המהירות. הוא עצר, יצא מהרכב שלו והתקרב אליי. הוא התחיל לקלל, ואמרתי לו 'רק סימנתי לך להפעיל וינקר, מה אתה עושה מזה סיפור?'.
"הוא דפק על הדלתות של הרכב, מעך את הדלת האחורית ואת דלת הנהג. רציתי לצלם את מספר הרישוי שלו, והוא נתן לי בעיטה ביד והעיף לי את הטלפון", שחזר פורת את התקיפה. לדבריו, החובש נתנאל מנחם הגיע מעט לפני שאיבד את ההכרה. "הוא אמר לו 'הוא יכול להיות סבא שלך, מה אתה עושה?'. הוא חבט בי, נפלתי על הרצפה ואיבדתי את ההכרה. האלימות בכבישים בלתי נסבלת - העונשים חייבים להיות קשים".
2 צפייה בגלריה
תיעוד מזירת אירוע התקיפה בחיפה בן 25 תקף נהג בן 74
תיעוד מזירת אירוע התקיפה בחיפה בן 25 תקף נהג בן 74
צוות האמבולנס היה עד למתרחש. "המחזה היה מזעזע"
(צילום: תיעוד מבצעי מד''א)
צוות האמבולנס, שבו היה גם מנחם, הבחין במתרחש בזמן שהיה בדרכו לטפל בחולה. "בזמן הנסיעה הבחנתי בשני כלי רכב שעומדים על הכביש וראיתי צעיר תוקף נהג מבוגר", הוא תיאר. "עצרתי את האמבולנס, דיווחתי בקשר וביקשתי להזעיק שוטרים. בינתיים רצתי אל התוקף וניסיתי להפריד. הנהג המבוגר נחבל והתעלף, התוקף התרחק ויכולתי להעניק טיפול רפואי. המחזה היה מזעזע".
פורת פונה למרכז הרפואי כרמל בחיפה במצב קל עד בינוני, ומשם הועבר אל המחלקה לנוירוכירורגיה בבית חולים רמב"ם בעיר. שוטרי תחנת חיפה עצרו את הנהג התוקף, החשוד בין היתר כי הלם במכת אגרוף בראשו של פורת וגרם לפציעתו. מחר יובא בפני בית משפט השלום בעיר לדיון בהארכת מעצרו.