בני משפחותיהם של קורבנות הטרור גד רג'ואן ובנימין וטליה כהנא פנו הבוקר (יום שלישי) לשר הביטחון היוצא בני גנץ, בדרישה שיורה שלא לשחרר לקבורה את גופתו של המחבל נאסר אבו חמיד, שרצח את יקיריהם. אבו חמיד, שכונה "מכונת ההריגה" ונידון לשבעה מאסרי עולם, רצח את הזוג כהנא בפיגוע ירי סמוך לעופרה לפני כ-22 שנים, וכשנתיים לאחר מכן רצח את‏ רג'ואן במפעל תבלינים באזור התעשייה בעטרות.
5 צפייה בגלריה
המכתב
המכתב
אבו חמיד והמכתב של המשפחות השכולות
אבו חמיד מת היום בבית החולים אסף הרופא אחרי מאבק במחלת הסרטן. הוא היה אחד ממייסדי גדודי חללי אל-אקצא, ומאז חודש ספטמבר התנהל קמפיין פלסטיני לשחררו בשל מחלתו. לטענת הפלסטינים, הסיבה למותו היא רשלנות ישראלית - על אף שקיבל טיפול. בדצמבר 2002 נגזרו על המחבל שבעה מאסרי עולם מצטברים ו-50 שנות מאסר נוספות בגין פעולות טרור. אבו חמיד, שהוגדר אז "יד ימינו של ברגותי", אחראי לרצח שבעה ישראלים לפחות, בהם רג'ואן וטליה ובנימין כהנא, בנו של מנהיג תנועת כ"ך, מאיר כהנא.
אחיה של טליה, משה הרצליך, סיפר לאולפן ynet כי "איבדנו בפיגוע אנשים שכל חייהם פעלו למען הכלל. באותה תקופה היו המון פיגועים, והרגשנו את הכאב לא רק כמשפחה פרטית, אלא גם את הכאב כחלק מעם ישראל, כי כל יהודי נרצח אז בגלל שהוא יהודי". על אבו חמיד אמר: "הוא פגע בנו בכוונה תחילה והמשיך לחיות את חייו בכלא, בנוחות ובשלווה. זה אבסורד גדול".
5 צפייה בגלריה
כתבה בעיתון יום אחרי פיגוע שתוכנן על ידי  נאסר או חמיד
כתבה בעיתון יום אחרי פיגוע שתוכנן על ידי  נאסר או חמיד
כתבה ב"ידיעות אחרונות", יום אחרי הפיגוע שבו נרצחו הזוג כהנא.
(מתוך ארכיון "ידיעות אחרונות")
5 צפייה בגלריה
הכתבה בעיתון יום אחרי פיגוע שתוכנן על ידי  נאסר או חמיד
הכתבה בעיתון יום אחרי פיגוע שתוכנן על ידי  נאסר או חמיד
דיווח על הפיגוע שבו נרצח רג'ואן
(מתוך ארכיון "ידיעות אחרונות")
5 צפייה בגלריה
סיקור פיגוע שארגן נאסר אבו חמיד
סיקור פיגוע שארגן נאסר אבו חמיד
סיקור פיגוע שארגן אבו חמיד
(מתוך ארכיון "ידיעות אחרונות")
שטיינר ציין במכתב כי בטרם מותו אבו חמיד הגיש בקשה לשחרור מהכלא, במטרה להעביר את ימיו האחרונים עם משפחתו, אך נדחה על ידי ועדת השחרורים של שב"ס ובתי המשפט. "‏כל אחת מהערכאות קבעה כי באדם שכזה אין מקום לפעול מטעמים של חסד ולפנים משורת הדין. המחבל ‏לא‏ פעל ‏בחלל‏ ריק, ‏הוא ‏משתייך‏ למשפחה‏ שרבים ‏מבניה ‏פעילי ‏טרור‏ מוכרים. ‏ארבעת ‏אחיו ‏הורשעו ‏כולם‏ במעשי‏ טרור‏ רצחניים,‏ ועל‏ כולם ‏נגזרו ‏מאסרי ‏עולם", כתב.
עוד הסביר שטיינר כי שחרור גופתו של המחבל יסייע להגברת הטרור והאלימות: "ידוע הוא‏ כי‏ מחבלים ‏שעלה ‏בידם‏ לרצוח‏ יהודים זוכים‏ ללוויות ‏ענק. ‏הם ‏מלווים ‏על ידי ‏המון ‏אדם, ‏מיטתם ‏נישאת ‏על ‏כפיים, ‏כשברקע ‏שירי‏ מאבק ‏מזוין ‏וקריאות ‏הסתה.‏ ארגוני ‏טרור ‏משתפים ‏בתמונתו ושולחים ‏נציגים‏ להספיד‏ ולחזק ‏את ‏ידי ‏המשפחה. ‏במשפחתו של אבו חמיד, אין ‏כל ‏ספק ‏כי ‏אירוע‏ הלוויה‏ ילווה ‏בקריאות ‏הנוגעות ‏להמשך‏ דרך ‏הטרור‏ ולעידוד ההתנגדות‏ האלימה".

5 צפייה בגלריה
אמו של נאסר אבו חמיד
אמו של נאסר אבו חמיד
אמו של המחבל מוחה למען שחרורו
במכתב התבקש גנץ להורות שגופתו של אבו חמיד תישאר בידי המדינה, "‏הן ‏בשל‏ שיקולים ‏של ‏הרתעה ומניעת התססת השטח, והן‏ מתוך‏ שיקולי ‏הגנה על נפגעי העבירה ובני משפחותיהם במניעת סבל נוסף. בידך לנחמם בידיעה כי המחבל לא יזכה לשמש עוד כסמל לעידוד הטרור. המשפחה שגידלה אותו ואת אחיו לחיים של רצח ואלימות לא יזכו לקבל את גופתו ולהשתמש בהלווייתו לשם המשך הרעלת לב הציבור", חתם שטיינר.
עו"ד שטיינר מסר הבוקר: "ראוי היה לו למחבל זה למות בכלא, הרחק מבני משפחתו, בדומה למוות שגזר על היהודים הרבים שרצח או שהיה מעורב ברציחתם. כעת, על שר הביטחון להשתמש בסמכותו כדי למנוע לוויה שתהפוך לאירוע ראווה לקידוש הטרור."