1 צפייה בגלריה
הארכת מעצר לאליעזר ברלנד בחשד למעורבות בפרשת רצח והיעלמות
הארכת מעצר לאליעזר ברלנד בחשד למעורבות בפרשת רצח והיעלמות
ארכיון. אליעזר ברלנד בבית המשפט
(צילום: עמית שאבי )
פרשות הרצח והחטיפה של נהג המונית אבי אדרי והנער ניסים שטרית לפני כ-30 ו-35 שנה: בדיון בהארכת המעצר של מנהיג קהילת "שובו בנים", אליעזר ברלנד, טען היום (ד') נציג המשטרה כי בניגוד להערכות עד כה – הייתה כוונה מראש לרצוח את שטרית - בשליחותו של ברלנד. זאת בניגוד לסברה כי כוונת התוקפים הייתה להכות אותו בלבד.
בדיון בבית משפט השלום בירושלים ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו של ברלנד, שמרצה בימים אלה מאסר על עבירות מין והונאה, בשישה ימים נוספים - ובקשתה התקבלה. "יש התפתחויות משמעותיות כנגד המשיב בשני אירועי הרצח", אמר נציג המשטרה אלון חבר.
הסנגורית של ברלנד, עו"ד נעמה אלחדד, שאלה בדיון את נציג המשטרה: "יש לך ראייה גולמית של חשוד כלשהו שאומר 'התכוונו לרצוח אותו'?".
חבר ענה: "יש ראיה שמראה שהכוונה הייתה לרצוח. מבחינת התשתית הראייתית - זה ייבחן בשבוע הבא".

בשבועות האחרונים הוארך שוב ושוב מעצרם של שמונת החשודים בפרשה. רובם נמצאים במעצר כ-20 יום, כשהזמן המרבי שבית המשפט יכול לאשר הוא 30 יום. אם המשטרה תרצה להאריך את מעצרם מעבר לכך – היא תצטרך לקבל אישור מהיועץ המשפטי לממשלה.
לפני כשבוע פורסם כי נרשמה התפתחות בחקירה המחודשת של הפרשיות. לפי בית המשפט השלום בירושלים, ברלנד קשר את עצמו לאירועים, ובמקביל ערכה המשטרה חיפושים באזור ירושלים אחר גופתו של שטרית. אחד החשודים הודה בפני השוטרים כי לקח חלק באירוע הקשור לנער – אך טען כי לא הוא רצח את שטרית.
החשודים, בשנות ה-70 וה-60 לחייהם, השתייכו בעבר לשדרת הניהול של "שובו בנים". רוב המעורבים עזבו את הקהילה בשנים האחרונות על רקע הרשעתו של ברלנד. רק לשניים מהחשודים מיוחסת מעורבות ברצח אדרי.
בדיון התנהלו חילופי דברים בין הסנגורית, עו"ד אלחדד, לבין נציג המשטרה חבר לגבי חקירתו של ברלנד: הסנגורית: "מה מנע מכם להטיח ברב מה הוא חלקו באירועים?". נציג המשטרה: "הטחנו והוא נשאל וענה בחקירות". הסנגורית: "הוא המשלח?". נציג המשטרה: "כן". הסנגורית: "הוא לא נכח באירוע עצמו, נכון?". נציג המשטרה: "נכון". הסנגורית: "הוא מכחיש עצם היותו משלח, נכון?". נציג המשטרה: "לא יכול להשיב". הסנגורית: "תאשר לי שהרב מכחיש מעורבות באירועים". נציג המשטרה: "הוא לא מכחיש". הסנגורית: "הרב מודה בביצוע העבירות?". נציג המשטרה: "כן. במה שמיוחס לו". הסנגורית: "הרב מודה שהוא שלח אנשים?". נציג המשטרה: "לא יכול להתייחס לגרסתו המלאה. הוא מסר גרסה, שיתף פעולה וקשר את עצמו לעבירות המיוחסות לו".