לא מתפנים: בסוף החודש, על פי האישור החריג שניתן למשרד המודיעין, הייתה אמורה לעבור פעילות המשרד מתל אביב לירושלים בהתאם להחלטת הממשלה הקודמת. אלא שכעת, בעיריית ירושלים טוענים שבמשרד שוב גוררים רגליים, וכי משרדה של השרה גילה גמליאל מבקש לדחות את המהלך בלא פחות משנתיים נוספות למרות שמינהל הדיור הממשלתי כבר הקצה לו שטח בהר חוצבים.
2 צפייה בגלריה
גילה גמליאל
גילה גמליאל
השרה גמליאל
(צילום: אלכס קולומויסקי)
משרד המודיעין, שמונה בסך הכל 90 עובדים על פי מינהל הדיור, יושב בתל אביב בשני מיקומים - לשכת השרה ומשרדי העובדים ברחוב קפלן 17; ומשרדים נוספים ברחוב ויצמן 2. בנוסף, יש למשרד גם כמה חדרים במשרד ראש הממשלה - אך רוב השבוע הפעילות השוטפת מתבצעת בתל אביב.
החלטת הממשלה הקודמת שהעביר השר לשעבר זאב אלקין, סיימה את עבודתה של ועדת החריגים שנותנת היתרים למשרדי ממשלה ויחידות ממשלתיות שלא לשבת בירושלים. למעשה, כל משרדי הממשלה והיחידות השונות מחויבות לעבור לבירה. בשנה שעברה פנה המשרד לוועדת החריגים כשעוד פעלה, וזו אישרה ארכה עד ל-30 ביוני השנה.
2 צפייה בגלריה
לשכת שרת המודיעין גילה גמליאל בתל אביב
לשכת שרת המודיעין גילה גמליאל בתל אביב
לשכת השרה בתל אביב
עם זאת, לאחרונה פנה מנכ"ל משרד המודיעין אילן כהן אל מנכ"ל משרד ירושלים אסף יזדי העומד בראש ועדת היישום של ההחלטה, בבקשה יוצאת דופן - לדחות את מועד המעבר של משרד המודיעין לירושלים לעוד שנתיים. "הוטלה על המשרד משימה לאומית ביטחונית שהוצגה בפגישה שקיימנו בלשכתך אך מפאת סיווגה הביטחוני לא תפורט בנייר זה. לצורך ביצוע משימה זו משרד המודיעין נדרש לקיים קשרי עבודה משמעותיים ורציפים עם הגופים הביטחוניים הרלוונטיים", כתב כהן.
בעיריית ירושלים זעמו על הסירוב של משרד המודיעין לעבור לבירה וטענו שאין לו כל הצדקה. יוסי חביליו, סגן ראש עיריית ירושלים ויו"ר המינהלת העירונית להעברת משרדי ממשלה לבירה, ממקד את הביקורת על השרה הממונה על המשרד, גילה גמליאל: "כשרה לשוויון חברתי היא התעקשה לשבת במגדלי צ'מפיון בני ברק, כשרה להגנת הסביבה היא העדיפה לשבת בצמוד לקניון עזריאלי, וגם עכשיו היא מסרבת לעלות לבירה. מדובר על התנהלות מביכה שעומדת בניגוד מוחלט לחוק ולהחלטות הממשלה הרבות בנידון".
בלשכת שרת המודיעין סירבו להגיב לידיעה.