"תבואי, יש היום בקבוקי תבערה". כך התבטא תושב פתח תקווה בן 17 החשוד בהשלכת בקבוק תבערה לעבר שוטרים ובפציעת מפגין באורח בינוני במחאת "צדק לרפאל" שהתקיימה בחודש שעבר בתל אביב - בדרישה להחמרה באישום הצפוי נגד הנהגת שדרסה למוות והפקירה את רפאל אדנה בן ה-4.
1 צפייה בגלריה
הפגנה לזכרו של רפאל אדנה בתל אביב
הפגנה לזכרו של רפאל אדנה בתל אביב
רפאל אדנה וההפגנה בתל אביב
(צילום: שאול גולן, באדיבות המשפחה)
מחר (יום חמישי) תוגש נגד החשוד הצהרת תובע, לקראת הגשת כתב אישום על ידי הפרקליטות. לפי החשד, הנער תכנן את המעשה מבעוד מועד, ביקש לפגוע בשוטרים במהלך ההפגנה - ופרסם כאמור ברשתות החברתיות את כוונתו להשתמש בבקבוקי תבערה.
לשם כך, הוא נכנס לתחנת דלק ומילא מיכל שהיה ברשותו למען הכנת בקבוק התבערה שנזרק במחאה. במהלך הפרות הסדר שאירעו במחאה, השליך החשוד את בקבוק התבערה לעבר השוטרים - ופצע מפגין אחר שספג כוויות בכל חלקי גופו.

החקירה על האירוע הוטלה על היחידה המרכזית של מחוז תל אביב, שהשתמש באמצעים טכנולוגיים במטרה להתחקות אחר צעדיו של החשוד - שנעצר תוך פחות מ-24 שעות לאחר התקרית. החקירה הובילה לתושב פתח תקווה נוסף, שנעצר אתמול בין היתר בחשד לקשירת קשר לפשע ושידול הנער למעשה. אתמול הוא הובא לדיון בבית משפט השלום בתל אביב, שהאריך את מעצרו עד ליום שישי הקרוב.
אדנה, נזכיר, נפגע מרכב בשדרות בן גוריון בנתניה לפני כשלושה חודשים - ומת מפצעיו לאחר כמה ימים. הנהגת הפוגעת, קרול פסלר, לא עצרה לאחר התאונה - וברחה מהזירה. היא נעצרה עם בתה למחרת, ובמשטרה טענו תחילה שהן התכוונו לקחת את הרכב למוסך. אלא שהחקירה העלתה כי הבת, ד"ר היידי פסלר, שהיא גם בעלת הרכב, לא הייתה בו בזמן התאונה - אלא נרשמה כנהגת בגלל בעלותה עליו.