המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך מתח ביקורת על התנהלות הממשלה סביב המהפכה המשפטית, ושיבח את המחאה הציבורית נגדה: "נפל דבר. הממשלה הבינה את מגבלות הכוח. אם היה נדמה למישהו שלשלטון יש כוח בלתי מוגבל ככל שיש לו רוב, הוא גילה שלא. מי שלא למד את זה בכיכר תחריר, למד את זה עכשיו - לציבור ברחוב יש כוח". אלשיך אמר את הדברים היום (שני) במסגרת כנס "חזון ואסטרטגיה בעידן אי-וודאות" באוניברסיטת רייכמן, שבו השתתפו בין היתר גם ראש שב"כ לשעבר יורם כהן ופרקליט המדינה לשעבר משה לדור.
אלשיך ציין גם את "הקרע הרחב בציבור הישראלי" עקב קידום המהפכה המשפטית, וציין כי "יש כאן הזדמנות שלא הייתה קודם, הבנה של כל הקצוות בחברה שתידרש פה פשרה מאוד משמעותית על הערכים של מדינת ישראל ולא על שורה כזו או אחרת ברפורמה". אלשיך הוסיף כי הוא מאמין שההידברות בין הקואליציה לאופוזיציה "לא תביא תוצאה".
2 צפייה בגלריה
רוני אלשיך
רוני אלשיך
רוני אלשיך
(צילום: מוטי קמחי)
בהמשך, המפכ"ל לשעבר מתח ביקורת חריפה על התנהלותו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. "אני לא יכול להפריז בחומרת מה שקורה עכשיו עם בן גביר והרעיונות שלו. מצב המשטרה בעיניי קצינים הוא חמור. נכון להיום בן גביר הוא מי שממנה אותם - זה לא ייאמן מבחינה דמוקרטית. מדובר בנושא מקצועי. מי שבא בגישה פוליטית כלשהי, אין לו סיכוי בעולם להביא תוצאה, ולכן הפשיעה רק תלך ותגדל, בפרט במגזר הערבי", אמר.
פרקליט המדינה לשעבר משה לדור תקף גם הוא את בן גביר וכן את שר האוצר בצלאל סמוטריץ', ואמר כי "לתת להם להיות אחראים על המתח שבין אזרחי מדינת ישראל לפלסטינים, זה כמו למנות את מנהיג לה פמיליה לשופט כדורגל במשחק בין בית"ר ירושלים לבני סכנין".
2 צפייה בגלריה
מצעד הדגלים בירושלים
מצעד הדגלים בירושלים
לדור על בן גביר: "כמו למנות את מנהיג לה פמיליה לשופט במשחק בין בית"ר לבני סכנין"
(צילום: איתן גאלדור)
ראש שב"כ לשעבר יורם כהן מתח ביקורת על עצם מינויו של בן גביר לשר המופקד על ביטחון הפנים של ישראל: "זו הייתה טעות להפקיד בידי האיש הזה את תיק ביטחון הפנים, עד כדי שכשהייתה מערכה בעזה לא זימנו אותו לדיונים. לא כי חששו שהוא ידבר שטויות, אלא שהוא ידליף". כהן ציין כי בן גביר "יכול להיות שר למשהו אחר, אבל לא של ביטחון הפנים".
כהן אמר בכנס כי "ייקח זמן רב לרפא את השנאה המתגברת" בין מתנגדי המהפכה המשפטית לבין תומכיה. "האיום של הקרע הפנימי על החברה, על החוסן הלאומי שלנו, הוא יותר דרמטי מהאיומים החיצוניים נגד ישראל", הוסיף, ותיאר כי המהפכה המשפטית "גרמה לשסעים ונזקים בהיבטים הביטחוני, החברתי והכלכלי. בכל הפרמטרים זזנו לאחור".
כהן אמר כי "במצב שבו אנחנו נמצאים כרגע, היכולת להגיע לתוצאה חיובית בבית הנשיא היא בעייתית, הסיכויים שלה אינם גבוהים", וקרא להקפיא את המהפכה המשפטית: "כך יש סיכוי שחלק מהמחאות יחלשו". כהן מתח ביקורת גם על החלטת נתניהו לפטר את שר הביטחון יואב גלנט, שממנה נסוג לאחר מכן: "זה היה מעשה שבוצע ללא הבנת ההשלכות כיצד זה נראה בעייני האויבים שלנו".