מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו הלילה (בין רביעי לחמישי) יעדים בדרום לבנון, באזור מארג' עיון, בתגובה לירי הרקטות אתמול לקריית שמונה. מדובר צה"ל נמסר כי המטוסים הפציצו תשתית טרור ומרחבים שמהם שוגרו הרקטות. צה"ל נמנע מלתקוף את חיזבאללה ולפני כן ירה יותר מ-100 פגזים לשטח לבנון.
"תקיפות צה"ל ימשיכו ואף יתגברו מול ניסיונות טרור כנגד מדינת ישראל ואזרחיה", מסר דובר צה"ל. "מדינת לבנון אחראית לנעשה בשטחה. צה"ל מזהיר מהמשך נסיונות הפגיעה באזרחי ישראל וריבונותה".


2 צפייה בגלריה
זירת הנפילה
זירת הנפילה
זירת נפילת הרקטה בקריית שמונה
(צילום: אפי שריר)
שלוש רקטות נורו אתמול לעבר הצפון - שתיים שהתפוצצו באזור קריית שמונה ואחת שנפלה בשטח לבנון. את הירי ביצעה חוליה השייכת לפלג פלסטיני. אותה חוליה נהנית מחופש פעולה בחסות עצימת עין של חיזבאללה. בעקבות הרקטות, השתוללה שריפה בגבול הצפוני במשך שעות ארוכות.
ישראל נקטה במכוון גישה זהירה מול המטחים האחרונים כדי לא לגלוש להסלמה שתצא משליטה על רקע המשבר החריף הפנים לבנוני. הפעם החליטה ישראל לתקוף על ידי מטוסי קרב, לראשונה זה שנים.
2 צפייה בגלריה
שריפה בשטח ישראל בעקבות הרקטות מלבנון
שריפה בשטח ישראל בעקבות הרקטות מלבנון
השריפה שפרצה אתמול בעקבות הרקטות
מחלקת המדינה האמריקנית גינתה את ירי הרקטות, ושר החוץ הסעודי אמר אתמול כי התעקשות חיזבאללה להשליט את מרותו בלבנון היא סיבה מרכזית למשבר במדינה. שר החוץ, הנסיך פייסל בין פרחאן אל-סעוד, אמר גם כי ריאד מודאגת מכך שלא הושגו תוצאות בחקירת אסון הפיצוץ בנמל ביירות לפני שנה בדיוק. הוא אמר כי לצד סיוע ללבנון, יש צורך ברפורמות משמעותיות במדינה.