4 צפייה בגלריה
המעצר של מפקד התחנה לשעבר
המעצר של מפקד התחנה לשעבר
המעצר של הקצין הבכיר
פרסום ראשון: המשטרה עצרה אתמול (רביעי) מפקד תחנת משטרה לשעבר בחשד לעבירות סחיטה באיומים, במסגרת חקירה הקשורה לאירועי סחיטת דמי חסות ("פרוטקשן") מעסקים בצפון הארץ.
החשוד, שעד לפני שנתיים עוד שירת במשטרה, הוא בעלים של חברת אבטחה. בעבר הגיע מידע מודיעיני באשר לקשרי החברה שלו עם עבריינים, אך הדבר לא הבשיל לחקירה. בעקבות גל האירועים האחרונים בצפון הקשורים לסחיטת דמי חסות מעסקים באמצעות חברות אבטחה - הוחלט על פתיחת חקירה סמויה, שאתמול הפכה לגלויה עם מעצר של הקצין לשעבר, שגם חשוד בקשירת קשר לביצוע פשע.
4 צפייה בגלריה
המכוניות השרופות בורד הגליל
המכוניות השרופות בורד הגליל
חברות שמירה לוקחות חסות על עסקים - ומי שלא משלם נפגע. המכוניות השרופות בוורד הגליל
עו״ד מיכאל כרמל, שמייצג את החשוד, אמר: "מרשי שומר חוק, כל חייו שמר על החוק ואין לו קשר לחשד. אני בטוח שלאחר חקירה קצרה הוא ישוחרר עם התנצלות של המשטרה על מעצר שווא".
עו"ד מיכאל כרמלעו''ד מיכאל כרמלצילום: גיל נחושתן
במסגרת החקירה, שמתמקדת בחשד לגביית דמי חסות וגרימת נזקים לרכוש ולציוד הנדסי, נעצרו ארבעה מעורבים נוספים. מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל נאבקת בתופעת גביית דמי החסות בצפון בכל הכלים העומדים לרשותנו, פעילות חקירה כנגד חשודים וארגונים, פעילות משותפת עם הישובים באבטחה ומניעת פשיעה חקלאית, וגם בתחום החקיקה".


בימים האחרונים אירעו כמה מקרים של גרימת נזק לבתי עסק בצפון, כולל ירי והצתות, והחשד הוא כי הדבר קשור לניסיון לסחוט מהם פרוטקשן. ביום שני נשרפו כלי רכב בחניון של חוות הנופש ורד הגליל שליד הכינרת. המשטרה פתחה בחקירה ובאיסוף ממצאים בזירה, והחשד הוא שכלי הרכב הוצתו. שלושה מכלי הרכב שייכים לאורחים, ושניים לבעלי המקום.
ארבעה ימים לפני כן נופצו שמשות מסעדת "קפה נמרוד" במרכז גליליון הסמוך לאגמון החולה בגליל העליון, בעקבות ירי למקום. במשטרה אמרו אז כי הרקע לא ידוע, אבל זה קרה לאחר ירי לעבר מסעדת "כביש 90" בצומת מחניים וקליעים שהונחו מחוץ למסעדת BBB בראש פינה. לפי החשד, לירי אחראים גורמים המבקשים לגבות דמי חסות.

4 צפייה בגלריה
קפה נמרוד
קפה נמרוד
הנזק בקפה נמרוד
(צילום: אביהו שפירא )
4 צפייה בגלריה
תוצאות הירי על מסעדת כביש 90
תוצאות הירי על מסעדת כביש 90
תוצאות הירי על מסעדת כביש 90
(צילום: אביהו שפירא)
גביית דמי חסות היא אחת העבירות הקשות בגליל העליון בשנים האחרונות, כש"חברות שמירה" לוקחות חסות על עסקים, אתרי בנייה ועל אזורים חקלאיים. מי שאינו משלם, סופג נזקים במאות אלפי שקלים. על רקע זה כנראה נגרם בשבוע שעבר נזק גם למשרדי תאגיד המים באזור.
בעקבות ריבוי המקרים, שלשום קיימה המשטרה הערכת מצב בתחנת ירדן בראש פינה בהובלת סגן מפקד מחוז צפון, תת-ניצב שוקי תחאוכו. יום לפני התקיימה במועצה האזורית גליל עליון ישיבה בין ראשי רשויות מהצפון והפיקוד הבכיר של המשטרה במחוז. המפגש התקיים בנוכחות ראשי הרשויות של גליל עליון, קריית שמונה, יסוד המעלה, טובא זנגריה, מבואות החרמון, חברי מועצות, חקלאים ותיירנים.
בדיון דרשו ראשי הרשויות מענה נחרץ לתופעת סחיטת דמי חסות, לפשיעה החקלאית ולפגיעה הקשה בעסקי תיירות ומזון. "אנחנו בתוך אירוע משמעותי שתוצאתו איבוד תחושת הביטחון של תושבים בגליל העליון", אמר ראש מועצת גליל עליון, גיורא זלץ. "בדרום הארץ יש אזורים שלמים שבהם המדינה איבדה שליטה, אסור שזה יקרה אצלנו".
פורסם לראשונה: 20:41, 14.07.21