הרוק שפיצח את התיק: כתב אישום הוגש היום (ראשון) נגד חדר חרובי, צעיר בן 22 תושב בסמת טבעון, שהואשם בשוד ובסיכון חיי אדם במזיד בנתיב תחבורה. חרובי זוהה ונעצר לאחר שחוקרי מז"פ אספו דגימת רוק מחלון רכבה של הנהגת, תושבת עמק יזרעאל, שאותה על פי האישום תקף בכביש במהלך נסיעה.
2 צפייה בגלריה
הרוק על שמשת הרכב שהסגיר את הפושע
הרוק על שמשת הרכב שהסגיר את הפושע
הרוק על שמשת הרכב שהסגיר את הפושע
(צילום: משטרת העמקים)
2 צפייה בגלריה
הרוק על שמשת הרכב שהסגיר את הפושע
הרוק על שמשת הרכב שהסגיר את הפושע
תיעוד מתקיפת הנהגת
(צילום: משטרת העמקים)
בכתב האישום, שאותו הגישה עו"ד אתי זהבי מפרקליטות מחוז צפון, מתואר המקרה שאירע ב-28 בספטמבר. "הנהגת נסעה מכיוון צומת נהלל לרמת ישי, כשהיא נוסעת בנתיב השמאלי, הגיח הנאשם בנתיב מימינה תוך שהוא נוהג בפראות ומסכן חיי אדם. הנאשם הרים גלגל קדמי תוך כדי נסיעה ונעמד על כיסא האופנוע. בהמשך הנהגת עצרה ברמזור אדום, והנאשם עצר מימינה. הוא חשד כי היא תיעדה את נסיעתו, הוא גידף אותה וסימן לה תנועות מגונות. היא מצידה סימנה לו שהוא נוהג כמו משוגע".
כתב האישום המשיך לתאר כי "הנהגת המשיכה בנסיעתה והוא החל לדלוק אחריה בנסיעה פראית, תוך שהוא עובר בין נתיבים, נצמד לרכבה, מנסה לפגוע בגלגלי רכבה ולחסום את דרכה. כשהגיעה לצומת מרומזר ברמת ישי, הנאשם עלה על אי תנועה, עצר את האופנוע לפני רכבה וחסם אותה. הוא ירד מהאופנוע, ניגש לרכבה והכה בו בבעיטות ובמכות אגרוף. בנוסף ירק על חלון דלת הנהגת, ודרש ממנה בצעקות שתפתח את הדלת. כדי לחמוק ממנו היא נסעה לאחור. הנאשם דלק אחריה בנסיעה פראית וניסה לגרום לה לרדת לשוליים, וחסם את דרכה בעת שנסעה לכיוון כביש 77. במצוקתה התקשרה למוקד 100 של המחוז הצפוני, בעוד הנאשם דורש ממנה למחוק את סרטון הווידאו שסבר שצילמה. היא פתחה את החלון באופן חלקי, והוא משך ממנה בכוח את הטלפון הסלולרי, ומשסירבה למסור לו את הקוד - הוא נמלט איתו".
פקד שרבל אסמיר, ראש משרד חקירות במרחב העמקיםרפ"ק שרבל אסמירצילום: עידו ארז
רפ"ק שרבל אסמיר, קצין אגף החקירות והמודיעין במשטרת העמקים, תיאר את מאמצי החקירה המורכבים: "הנהגת לא הכירה את האופנוען, האופנוע היה ללא מספר רישוי, וכל החקירה התחילה מאפס", סיפר. "ביצענו פעולות חקירה רבות, אספנו מצלמות רכב מכל מסלול הנסיעה, ומניתוח המצלמות ראינו שהוא נמלט לשביל עפר אחרי רמת ישי. הסלולרי שהוא שדד ננעל. הזמנו טכנאי זיהוי פלילי שאסף ממצאים מהזירה, והרוק של החשוד שנאסף מהחלון הביא להסגרתו. אחרי מספר שבועות קיבלנו התאמה ביולוגית בין הרוק שנאסף מחלון הרכב לבין הנאשם". שוטרי מחוז צפון חיפשו אחרי החשוד במשך מספר ימים, ולבסוף הוא נעצר בחיפה.
הנהגת שהותקפה סיפרה: "הרגשתי כמו בסרט אימה. הייתי בתחושה שאני לא אצא מזה בחיים. עברתי את 20 הדקות הכי מפחידות בחיים שלי, זה סיוט שאני לא מאחלת לאף נהג". עו"ד רויטל סבג שקד, שמייצגת את חרובי, מסרה בתגובה: "הפרקליטות הרחיקה לכת בכתב האישום שהגישה נגדו. מדובר בבחור צעיר, נעדר עבר פלילי, וזו לו ההסתבכות הראשונה. הוא כופר בכל האישומים, מדובר בבחור נורמטיבי שעובד לפרנסתו".